رسانه عبری: حماس هزاران موشک و گلوله ضد زره در اختیار دارد-راهبرد معاصر

رسانه عبری: حماس هزاران موشک و گلوله ضد زره در اختیار دارد

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد با وجود گذشت ۸ ماه از جنگ علیه نوار غزه، گروه‌های فلسطینی همچنان هزاران موشک و گلوله ضد زره در اختیار دارند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۶۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ پایگاه خبری عبری زبان ماکو تارنمای شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعتراف کرد در سایه از سرگیری حملات موشکی گروه‌های فلسطینی از داخل نوار غزه، ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهند که این گروه‌ها همچنان هزاران موشک کوتاه برد و صد‌ها موشک دور برد در اختیار دارند.

در این گزارش که شامگاه یکشنبه منتشر شد، آمده است، بعد از گذشت حدود ۸ ماه از آغاز جنگ شمشیر‌های آهنین، گروه حماس همچنان حجم زیادی از موشک‌ها را در اختیار دارد و دلیل آن هم مجموعه موشک‌هایی است که ظهر امرو امروز از غزه به سوی شهر‌های مرکزی (فلسطین اشغالی) شلیک کرد، در حالی که حملات موشکی خود را به سوی شهرک‌های پیرامونی غزه و نیز شهر‌های جنوب ادامه می‌دهد.

به اعتراف این رسانه، به رغم تمامی اقداماتی که ارتش اسرائیل در نوار غزه انجام داده، سازمان‌های فعال در نوار غزه همچنان حجم قابل توجهی از موشک‌ها را در اختیار دارند.

شای لوی خبرنگار نظامی این تارنما افزود: ارتش اسرائیل به این نتیجه رسیده است که حماس و جهاد اسلامی هزاران موشک در اختیار دارند که اکثریت آنها کوتاه برد هستند، ارتش اسرائیل معتقد است علاوه بر آن بین ده‌ها تا صد‌ها موشک دور برد هم در اختیار این گروه‌ها قرار داشته و در مناطقی نگهداری می‌شوند که ارتش اسرائیل در آنجا فعالیت ندارد.

به اعتراف کارشناسان ارتش اسرائیل در صورت تشدید حملات علیه مناطق مذکور گروه‌های فلسطینی بر حملات موشکی خود خواهند افزود، زیرا تمایلی ندارند که این موشک‌ها به دست ارتش اسرائیل برسد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده