نتانیاهو: تمایلی به پایان دادن جنگ ندارم-راهبرد معاصر

نتانیاهو: تمایلی به پایان دادن جنگ ندارم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) بار دیگر بر اصرار این رژیم بر ادامه جنگ در نوار غزه و قتل و کشتار غیرنظامیان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقاد‌ها از وی به دلیل شکست در جنگ غزه گفت: صدا‌هایی را می‌شنوم که توانایی رسیدن به پیروزی را انکار می‌کنند و به آنها می‌گویم که هدف، شکست حماس و بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) است.

وی از دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست سخن به میان آورد و گفت: به آنها قول دادم که از هیچ تلاشی برای بازگرداندن اعضای خانواده‌شان به خانه دریغ نکنم و به همین دلیل از اواخر دسامبر تاکنون پنج درخواست از تیم مذاکره کننده مبنی بر گسترش اختیارات آن دریافت و با آنها موافقت کردم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تقلا برای کاهش فشار‌های خارجی و داخلی بر خود به دلیل مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق و همچنین مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین در این زمینه، مدعی شد: یحیی السنوار تنها کسی است که مانع آزادی افراد ربوده شده است، نه من. السنوار خواهان تسلیم اسرائیل است و این مساله موجودیت آنها را تهدید می‌کند. باید به حماس فشار وارد شود و ما این کار را انجام می‌دهیم و با قدرت در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه می‌جنگیم.

وی بار دیگر پس از حدود هشت ماه جنگ بی‌نتیجه به رجزخوانی پرداخت و ادامه داد: من آماده پایان دادن به جنگ قبل از رسیدن به همه اهداف آن نیستم، پرچم تسلیم را بالا نخواهم برد و تا پیروزی به جنگ ادامه خواهیم داد؛ چراکه هیچ جایگزینی برای پیروزی قاطع وجود ندارد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش به هدف قرار دادن غیرنظامیان در اردوگاه آوارگان در رفح اذعان کرد و در این باره گفت: روز گذشته یک اشتباه فاجعه بار در رفح رخ داد و ما در حال بررسی آن هستیم. / المیادین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده