نشریه انگلیسی گاردین: شکست حماس غیرممکن است-راهبرد معاصر

نشریه انگلیسی گاردین: شکست حماس غیرممکن است

یک نشریه انگلیسی با اشاره به دور از دسترس بودن توافقی زودهنگام میان تل آویو و حماس در مبادله اسرای صهیونیست به شیب تند خطر ناامیدی و هرج و مرج اجتماعی در میان شهرک نشینان ضد کابینه هشدارداد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه انگلیسی گاردین در تحلیلی از وضعیت نابسامان اجتماعی و سیاسی در اراضی اشغالی پیش بینی کرد که با شکست مذاکرات آتش بس و مبادله اسرای صهیونیستی نزد حماس، موجی از ناامیدی و خشم در میان صهیونیست‌ها ضد سران کابینه رژیم صهیونیستی زبانه خواهد کشید.

 

در شرایطی که روزبه روز فشار محاکم قضائی بین‌المللی و جامعه جهانی ضد جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه افزوده می‌شود، اعتراضات خانواده‌های اسیران صهیونیستی نزد حماس و شهرک نشینان اشغالی ضد کابینه جنگ نیز وارد مرحله نوینی شده و اعتراضات درباره انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام به مطالبه جدی شهرک نشینان مبدل شده و شهرک‌های اشغالی به آوردگاهی به زدوخورد روزانه معترضان با پلیس تبدیل شده است.

 

در همین ارتباط، پایگاه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که بر اساس آن ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند که خواهان برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

 

در همین راستا، نشریه انگلیسی گاردین روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به دور از دسترس بودن توافقی زودهنگام با حماس در مبادله اسرای صهیونیستی در تحلیلی گزارش داد که در اراضی اشغالی امیدها برای شکست حماس تقریباً غیرممکن شده و با این شرایط، چنددستگی و اختلافات در جامعه صهیونیستی با دورنمای شکست مذاکرات و تبادل اسرا شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

 

از سوی دیگر، روزنامه فایننشال تایمز آمریکا با اشاره به تشدید فشار جامعه جهانی و محاکم قضائی بین المللی ضد رژیم صهیونیستی در نسل کشی در غزه در تحلیلی ضمنی به ناکارآمدی نتانیاهو در قدرت اشاره کرد و نخست وزیر این رژیم را فاقد صلاحیت لازم در هدایت این رژیم دانست.

 

این روزنامه با بیان اینکه تصمیمات دیوان کیفری بین المللی خدشه سنگینی به «اعتبار» این رژیم وارد کرده، بدون اشاره به جنایت‌های این رژیم در غزه افزود: فشار بین المللی درباره اوضاع فاجعه بار انسانی در نوار غزه موجب شده ائتلاف راست گرایان حامی نتانیاهو نیز دیگر به دشواری وی را در قدرت همراهی کنند.

 

از سوی دیگر، در ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی ضد شورای جنگ این رژیم، یائیر لاپید، رهبر جریان مخالف کابینه ائتلافی با حمله به سیاست‌های نتانیاهو بار دیگر وی را به بی‌کفایتی در مدیریت جنگ غزه متهم کرد و کابینه وی را فاقد مشروعیت سیاسی خطاب کرد.

 

رهبر جریان اپوزیسیون در سخنانی تندآمیز در پارلمان این رژیم (کنست) از حضور نتانیاهو در قدرت انتقاد کرد و وی را مسئول بزرگ‌ترین شکست در طول تاریخ سیاسی این رژیم خطاب کرد.

 

وی در بخش دیگری از انتقادات خود ضد نتانیاهو گفت: «تو صلاحیت ریاست دولت را نداری و وزیران کابینه تو با غارت منابع مالی عامل تشدید بحران‌های جاری شده‌اند و آینده فرزندان ما را به خطر انداخته‌اند.»

 

لاپید در پارلمان این رژیم با اشاره به آمار مفقودی روزانه نظامیان ارتش در نوار غزه بار دیگر به عجز نتانیاهو در قدرت اشاره کرد و گفت» «دیگر نمی‌توان به حضور تو در قدرت اجازه داد.»/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده