ضربه سنگین طوفان‌الاقصی به رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ضربه سنگین طوفان‌الاقصی به رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ، رتبه رژیم صهیونیستی را در نتیجه زیان‌های وارد آمده به اقتصاد این کشور از عملیات طوفان الاقصی مقاومت، تحت بررسی منفی قرار داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 19
کد خبر: ۲۰۹۳۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ، رتبه رژیم صهیونیستی را با توجه به زیان‌هایی که اقتصاد این رژیم به دلیل جنگ در نوار غزه متحمل شده بود، تحت بررسی منفی قرار داد.

 

روز شنبه، مؤسسه رتبه‌بندی اعتباری مودیز، از به تعویق افتادن انتشار رتبه اعتباری جدید رژیم صهیونیستی خبر داد و این موضوع را با تحولات نظامی جاری در منطقه توجیه کرد، زیرا رتبه فعلی آن A1 است.

 

این آژانس در بیانیه جدید خود اعلام کرد که رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل به ارزهای خارجی و داخلی A+ است، اما حالا رتبه اسرائیل تحت نظارت منفی قرار گرفته است.

 

این بدان معناست که این موسسه رتبه بندی اعتباری احتمالاً در آینده رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش خواهد داد.

 

در اوایل این ماه، بانک هاپولیم هزینه خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی در رویارویی با حماس را برآورد کرد و گفت که این جنگ حداقل ۲۷ میلیارد شیکل (۶.۸ میلیارد دلار) برای اقتصاد اسرائیل هزینه خواهد داشت.

 

این رویارویی مقاومت و رژیم صهیونیستی در یک زمان چالش برانگیز برای اقتصاد این رژیم رخ داده است و جنگ‌های گذشته اسرائیل با غزه نیز بخشی از اقتصاد این رژیم را فلج کرده بود.

 

آژانس‌های رتبه‌بندی بین‌المللی مودیز، فیچ، استاندارد و پورز چندین بار به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که با خروج سرمایه‌گذاری‌ها از رژیم صهیونیستی و ضعف شِکل، اعتماد به اقتصاد محلی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده