عمار حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی در رفح، بشریت را شرمسار کرده است-راهبرد معاصر

عمار حکیم: جنایات رژیم صهیونیستی در رفح، بشریت را شرمسار کرده است

رئیس جریان حکمت ملی عراق جنایات رژیم صهیونیستی را علیه آوارگان فلسطینی در رفح محکوم کرد و اقدام فوری جامعه جهانی را برای توقف این جنایات خواستار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۴۱

ببه گزارش راهبرد معاصر،‌ «سید عمار حکیم» رئیس این جریان به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه واکنش نشان داد.

 

سید عمار حکیم جنایات رژیم صهیونیستی را در رفح محکوم کرد و افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی، در ادامه پافشاری خود بر شکستن حرمت انسان‌ها و نقض معاهده‌های بین‌المللی و قواعد حاکم بر جنگ‌ها که در توافق‌نامه ژنو و غیر آن آمده، مرتکب جنایت خونبار دیگری شد که عرق شرم بر جبین بشریت می‌اندازد و چادرهای آوارگان در شمال غرب رفح را هدف قرار داده که ده‌ها شهید و زخمی در پی داشته که اکثر آنان زنان و کودکان و سالخوردگان هستند.

 

حکیم با بیان اینکه ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و سکوت ناموجه جامعه جهانی در برابر این جنایات وحشیانه را تأسف‌بار و شگفت‌آور می‌دانیم، بار دیگر موضع‌گیری متحد عربی و اسلامی در قبال آنچه در رفح و غزه می‌گذرد را خواستار شد و بر اعمال فشار برای متوقف کردن ریختن خون فلسطینیان که ابعادی نامعقول پیدا کرده است، تاکید کرد.

 

وی همچنین تیراندازی نظامیان ارتش غاصب رژیم صهیونیستی به سربازان مصری را در گذرگاه رفح محکوم کرد و این اقدام را تنشی خطرناک و تحولی مشکوک در حوادث جاری در نوار غزه و رفح و سراسر سرزمین‌های فلسطینی دانست.

 

رئیس جریان حکمت ملی عراق از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست که برای توقف این‌گونه اقدامات تحریک‌برانگیز و پیش گرفتن اقدامات الزام‌آور برای رژیم صهیونیستی به موجب احکام دادگاه بین‌المللی دادگستری به صورت فوری وارد عمل شوند.

 

سید عمار حکیم در پایان، بر اهمیت تقویت حکم این دادگاه با اقدامات عملی فوری در امدادرسانی به ساکنان محاصره‌شده و آواره غزه تأکید کرد./ /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده