وزیر آموزش و پرورش: مدیریت برگزاری کنگره شهدا باید به دانش‌آموزان سپرده شود-راهبرد معاصر

وزیر آموزش و پرورش: مدیریت برگزاری کنگره شهدا باید به دانش‌آموزان سپرده شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا، الگو‌های مناسبی برای نسل جدید هستند، تاکید کرد: مدیریت برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز باید به دانش‌آموزان سپرده شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی در نشست کنگره ملی شهدای دانش آموز اظهار کرد: برنامه‌های شهدا مصداق فرمایش مقام معظم رهبری در دادن دید ملی به دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به دانش‌آموزان دید ملی بدهید و مصداق دید ملی، ترویج فرهنگ شهادت است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیریت برگزاری کنگره ملی شهدای دانش آموز باید به دانش‌آموزان سپرده شود و ما کار هدایت، حمایت و نظارت آنها را انجام دهیم.

صحرایی با اشاره به اینکه تولیدات این حوزه مسیر تعالی نسل آینده خواهد شد، اضافه کرد: زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا باید مانند یک فرهنگ ترویج شود. 

وی ادامه داد: سال گذشته عطر شهدا در ۳۶ هزار مدرسه در کشور آکنده شد و ان شاالله امسال باید بهتر از سال گذشته این کنگره برگزار شود. شهدا مانند ستاره برای پیدا کردن راه و الگو‌های مناسب و در دسترس دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای تقویت هویت ملی، شهدا مهم‌ترین الگو هستند، گفت: جلسه ستاد ملی کنگره ملی شهدای دانش‌آموز باید منظم تشکیل شود تا روند کار‌ها مورد بررسی قرار گیرد. جایی اگر حمایت و هم‌فکری لازم است انجام شود. 

صحرایی وصیت‌نامه شهدا را درس‌نامه‌های عرفانی برشمرد و یادآورشد: این کنگره‌ها بهانه‌ای برای جمع‌آوری آثار، پیام شهدا، وصیت‌نامه شهدا و در معرض قرار دادن آنهاست.

وی بر استفاده از فرصت تابستان و فراغت بیشتر دانش‌آموزان برای برگزاری کنگره تاکید کرد و گفت: فرصت فوق‌العاده‌ای است که ما در جمع‌هایی قرار بگیریم که نام و یاد شهدا در آنها وجود دارد. این کارها، برکت کار ما محسوب می‌شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده