عفو بین‌الملل: اقدامات اسرائیل در رفح جنایت جنگی است-راهبرد معاصر

عفو بین‌الملل: اقدامات اسرائیل در رفح جنایت جنگی است

سازمان‌های بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه آوارگان در رفح، جنایت جنگی است خواستار انجام تحقیقات فوری و شفاف درباره این جنایات شدند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، در پی ادامه محکومیت‌های جهانی جنایات شنیع اشغالگران صهیونیست علیه آوارگان بی دفاع فلسطینی در رفح در جنوب نوار غزه، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه خواستار انجام تحقیقات جامع و شفاف درباره حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در غرب رفح شد.

 

این مسئول سازمان ملل در بیانیه‌ای کشتار وحشیانه ارتش اشغالگر علیه آوارگان در رفح و بمباران چادرهای آوارگان که منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه شد را به شدت محکوم کرد.

 

وی خواستار رسیدگی به این جنایات و اتخاذ اقدامات فوری جهت حمایت از غیرنظامیان و برقراری آتش بس فوری در نوار غزه شده و تاکید کرد: ما به شدت نگران افزایش کشتار زنان و کودکان در منطقه‌ای هستیم که مردم به آنجا پناه برده‌اند.

 

سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه آوارگان در رفح تاکید کرد: حملات هوایی هولناک علیه غیرنظامیان در رفح جدیدترین مورد از تجاوزاتی بود که نیروهای اسرائیلی بدون توجه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی در نوار غزه انجام دادند.

 

این سازمان افزود: حملات کورکورانه‌ای که موجب کشتار و زخمی شدن غیرنظامیان بی‌گناه می‌شود جنایت جنگی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 

حمله یکشنبه‌شب جنگنده‌های اسرائیلی به محل چادرهای آوارگان  در انبارهای سازمان آنروا در محله تل‌السلطان شهر رفح به شهادت بیش از 45 فلسطینی غیرنظامی و رقم خوردن تصاویری وحشتناک انجامید.

 

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی این منطقه را که طبق اعلامیه‌های قبلی ارتش اسرائیل منطقه امن اعلام شده بود، مورد هدف قرار دادند. در پی این رویداد بیش از 45 فلسطینی بی‌گناه از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند. تصاویری که از محل حمله اسرائیل منتشر شده است، نشان می‌دهد بیشتر شهدای این حمله جنایتکارانه، به‌دلیل آتش گرفتن چادرها زنده زنده در آتش سوختند.

 

حملات جنون‌آمیز اشغالگران در رفح علی‌رغم محکومیت‌ها و درخواست‌های جهانی برای توقف این تجاوزات، همچنان ادامه پیدا کرد و دیروز منابع بیمارستانی اعلام کردند که در ادامه حملات هوایی رژیم اشغالگر به چادرهای آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه، بیش از 20 نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

 

این درحالی است که روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری حکم توقف عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را صادر کرده بود اما اشغالگران طبق معمول، به این درخواست و حکم بین‌المللی هم توجهی ندارند و تحت حمایت کامل آمریکا به وحشی‌گری در غزه ادامه می‌دهند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده