۳ نکته افشاگری ضد صهیونیستی گاردین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

۳ نکته افشاگری ضد صهیونیستی گاردین

نشریه گاردین در گزارشی افشاگرانه به موضوع دستور نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی این رژیم برای شنود تماس مقام‌های عالی رتبه دادگاه لاهه پرداخت که دارای نکاتی است، ازجمله اینکه اثبات می‌کند رژیم اشغالگر قدس موجودیتی تروریستی در عرصه بین المللی است که جز با زور و ارعاب، امکان حیات ندارد.
سامان سفالگر؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۳۱

۳ نکته افشاگری ضد صهیونیستی گاردین

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ نشریه انگلیسی گاردین به تازگی در گزارشی مفصل و افشاگرانه به 9 سال کارزار فشرده و گسترده رژیم اشغالگر قدس در زمینه طرح تهدید، ارعاب و البته جاسوسی از دیوان بین المللی دادگستری و مقام های ارشد آن پرداخت؛ موضوعی که به رسوایی بزرگ و ضربه ای مهلک برای اشغالگران صهیونیست تبدیل شده است. 


کریم خان، دادستان دیوان بین المللی دادگستری که در روزهای گذشته خواستار صدور حکم بازداشت بین‌المللی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت، وزیر جنگ صهیونیست ها شده بود، در موضع گیری ای گفت، طرف های خارجی باید هر چه سریع تر از تهدید و تلاش برای اعمال نفوذ در پرونده رسیدگی به جنایت ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه خودداری کنند؛ در غیر این صورت دیوان لاهه طبق اساسنامه رم این قبیل رفتارها را نیز به مثابه جرم تلقی می کند و خاطیان را تحت تعقیب قضایی و کیفری قرار خواهد داد.

 

طبق گزارش این نشریه انگلیسی، صهیونیست ها هرگونه دسترسی مقام های دیوان بین المللی دادگستری یا کارکنان این نهاد بین المللی را به کرانه باختری و نوار غزه مسدود کرده اند


وی از رژیم اشغالگر قدس یا دولت های غربی یاد نکرد، ولی کاملاً واضح است تأکید وی به این دسته از بازیگران بود. نشریه گاردین در گزارش افشاگرانه خود به این موضوع پرداخت که نتانیاهو سال هاست به تشکیلات اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی دستور داده تحرکات و تماس های مقام های عالی رتبه دادگاه لاهه را به شدت تحت نظارت و جاسوسی قرار دهند. اقدامی که طبق این گزارش، هدف اصلی آن خوانش نیت ها و تصمیمات دیوان لاهه در زمینه رویه ها و رفتارهای مجرمانه رژیم اشغالگر قدس عنوان شده است.

 


طبق گزارش این نشریه انگلیسی، صهیونیست ها هرگونه دسترسی مقام های دیوان بین المللی دادگستری یا کارکنان این نهاد بین المللی را به کرانه باختری و نوار غزه مسدود کرده اند و در همین چارچوب، به دلیل تسلط بر زیرساخت های ارتباطی مناطق مذکور، تمامی تماس های مقام های دیوان لاهه به کرانه باختری و نوار غزه را هدف شنود و جاسوسی  قرار می دهند و البته کسانی که در این مناطق حضور و با دیوان لاهه ارتباط داشته باشند نیز تحت نظارت و کنترل دستگاه های جاسوسی رژیم اشغالگر قدس قرار می گیرند.

 
نشریه گاردین در گزارش خود عنوان می کند، دو دوره عوامل موساد به درب خانه فاتو بنسودا، دادستان پیشین دیوان لاهه مراجعه می کنند و با هویت جعلی، پاکت نامه ای به وی می دهند. پاکتی که در داخل آن پول و شماره تلفن رژیم صهیونیستی قرار داده شده بود.


کارشناسان معتقدند، صهیونیست ها خواسته اند با این اقدام به دادستان دیوان لاهه پیام برسانند بهتر است با آن ها کنار بیاید. در غیر این صورت رژیم صهیونیستی آدرس خانه وی را دارد و می داند چطور با وی تسویه حساب کند. گاردین در گزارش خود به این نکته نیز می پردازد، یوسی کوهن رئیس اسبق موساد شخصاً بنسودا را هدف تهدید جانی قرار داده است.

 

گزارش بار دیگر رژیم اشغالگر قدس را در شرایطی که به دلیل جنایت ها و نسل کشی در نوار غزه زیر فشارهای شدید بین المللی است، رسوا کرد


گاردین لیست بلندبالایی از اقدامات رژیم اشغالگر قدس در طرح ارعاب یا جاسوسی از مقام های دیوان لاهه را بیان می کند و افشاگری کرده است؛ اقداماتی که به طور خاص در فاصله زمانی میان سال های 2015 میلادی تاکنون (سال 2024) جریان داشت و دارند. گاردین گزارش مفصل خود را بر پایه انجام ده ها مصاحبه با مقام های سابق و کنونی رژیم اشغالگر قدس و البته برخی دیگر از مقام های بین المللی و دیوان لاهه تنظیم کرده است. گزارشی که در نوع خود حامل سه نکته مهم است.

 


نخست، اینکه اثبات می کند رژیم اشغالگر قدس به معنای واقعی کلمه موجودیتی تروریستی در عرصه بین المللی است که جز با زور و ارعاب، امکان حیات ندارد. این در حالی است که سال ها جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری سعی دارند به هر نحو ممکن، چهره ای متفاوت و روتوش شده را از این رژیم به جهانیان ارائه کنند.

 
دوم اینکه گزارش بار دیگر رژیم اشغالگر قدس را در شرایطی که به دلیل جنایت ها و نسل کشی در نوار غزه زیر فشارهای شدید بین المللی است، رسوا کرد و آبروریزی تازه ای به وجود آورد. صهیونیست ها از آغاز جنگ غزه تا به امروز با انواع و اقسام حیله ها و نیرنگ ها سعی کرده اند مظلوم‌نمایی و خود را طرف آسیب دیده و قربانی جنگ معرفی کنند. با وجود این، افشای واقعیت‌های اینچنینی نشان می دهند تا چه اندازه صهیونیست ها دروغگو و غیرصادق هستند. معادله ای که در کلیت خود به نفع ملت و مقاومت فلسطین است.

 
سوم، اینکه گزارش افشاگرانه گاردین به رسوایی بزرگی برای رسانه ها و دولت های غربی تبدیل شده، زیرا سال هاست با چنین رژیم تروریستی ای همکاری نزدیک و با انواع روایت سازی ها سعی در بزک کردن جنایت های آن ها دارند.

 
در هر صورت گزارش افشاگرانه اخیر بار دیگر نشان داد تا چه اندازه رسانه ها و دولت های غربی غیرمستقل، مغرض و غیردموکراتیک هستند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار