تلاش زلنسکی برای گسترش استفاده از تسلیحات آمریکایی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تلاش زلنسکی برای گسترش استفاده از تسلیحات آمریکایی

تبادل ۷۵ اسیر روسی و اوکراینی، مخالفت زلنسکی با مذاکره با مسکو، اعزام اولین مربیان نظامی فرانسوی به اوکراین، توافق امنیتی ایسلند و سوئد با کی‌یف، مخالفت با حضور سربازان آلمانی در اوکراین و عدم شرکت چین در اجلاس سوئیس، از جمله رویدادهای مهم جنگ هستند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه "پولیتیکو" روز جمعه به نقل از دو تن از مقامات آگاه در دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فاش کرد که کی‌یف از لغو کامل محدودیت جغرافیایی اعمال شده از سوی ایالات متحده برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات آمریکایی ناامید شده و قصد دارد در مورد گسترش امکانات ارتش اوکراین در این خصوص با مقامات پنتاگون گفتگو کند.

 

به نوشته این نشریه، زلنسکی در نظر دارد روز شنبه اول ژوئن در جریان نشست امنیتی آسیایی "گفتگوی شانگری-لا" که در سنگاپور برگزار می‌شود، با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفتگو کند. گفته شده که موضوع گسترش امکان استفاده از تسلیحات آمریکایی جایگاه اصلی را در این مذاکرات به خود اختصاص خواهد داد.

 

پیش از این پولیتیکو نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور مخفیانه به اوکراین اجازه داده تا با سلاح‌های آمریکایی به خاک روسیه حمله کند، البته ظاهراً  این تأیید فقط برای مناطقی از خاک روسیه در مجاورت منطقه خارکف اعمال می‌شود.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه در واکنش به این گزارش، یادآور شد که در این صورت ایالات متحده بیش از گذشته خود را درگیر مناقشه در اوکراین می‌کند، زیرا کی‌یف قبلاً نیز با سلاح های آمریکایی به عمق خاک روسیه حمله کرده است.

 

او در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «ما در مورد این تصمیم خاص چیزی نمی‌دانیم. ولی به طور کلی تلاش برای حمله به خاک روسیه با سلاح‌های ساخت آمریکا همواره انجام می‌شود و این برای ما کافی است و افزایش دخالت مستقیم ایالات متحده در این درگیری را نشان می‌دهد.»/ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده