افزایش سقف تامین مالی جمعی در فرابورس به ۵۰ میلیارد تومان-راهبرد معاصر

افزایش سقف تامین مالی جمعی در فرابورس به ۵۰ میلیارد تومان

رئیس سازمان بورس از افزایش سقف تامین مالی جمعی به ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۷۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجید عشقی رئیس سازمان بورس امشب در آیین رونمایی از تامین مالی جمعی ارزی در فرابورس ایران عنوان کرد: سقف تامین مالی جمعی از امروز (۱۳ خردادماه ۱۴۰۳) از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
به گفته وی، برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط نیز تا یک ماه آینده مسیر جدیدی معرفی خواهد شد تا سرعت تامین مالی از بازار سرمایه با اعداد کوچک نیز سرعت بگیرد.
رئیس سازمان بورس با بیان این که 80 درصد جامعه به شکل مستقیم یا غیر مستقیم درگیر بازار سرمایه هستند،‌ گفت: باید اعتماد مردم به بازار سرمایه ترمیم شود.
عشقی گفت: ابزارهای خوبی در سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرحهای تولید طراحی کرده‌ایم. هم بازار اول و هم بازار ثانویه در بازار سرمایه پیشرفت خوبی داشته است.
به گفته رئیس سازمان بورس،‌درست است که 15 درصد تامین مالی از بازار سرمایه و 85 درصد از بانک است،‌اما تامین مالی بازار سرمایه جذب شرکتها و تولید می‌شود و بخش مهم تامین مالی بانکها ناشی از تمدید تسهیلات سالهای قبل است و پول تازه نیست.
عشقی این را هم بیان داشت که سقف تامین مالی شرکتها از 25 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین گواهی مشارکت مردم در طرحها در آینده به سهام تبدیل خواهد شد.
ریس سازمان بورس در مورد تامین مالی شرکتهای خرد از بازار سرمایه نیز گفت: ظرف یک ماه آینده نیز برای شرکتهای خرد، تامین مالی 100تا 200 میلیارد تومانی در نظر می‌گیریم و این شرکتها با عقود اسلامی بتوانند سرمایه در گردش تهیه کنند.
وی یکی از چالشهای شرکتها را هزینه تامین مالی عنوان کرد که در صورتهای مالی سال قبل هم آمده است،‌در عین حالی گفت: نرخ بهره یک چالش جهانی شده و باید نرخ بهره کاهش یابد و نمی تواند به طور بلند مدت ادامه داشته باشد. 
رئیس سازمان بورس گفت: امسال برنامه داریم 1600 هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی برای اقتصاد و طرحهای اقتصادی صورت گیرد.
وی گفت: در کنار تامین مالی ریالی،‌تامین مالی ارزی نیز انجام خواهد شد.
عشقی گفت: مهمترین کار دولتمردان بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه است،‌این اعتماد در سال 98 و 99 به دلیل کمبود ابزارهای سرمایه‌گذاری دچار خدشه شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده