خیل عاشقان حضرت روح الله در مراسم بزرگداشت امام‌خمینی (ره) / حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی-راهبرد معاصر
قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم قالیباف: سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند اسلامی: بیش از ۶۵ محصول رادیودارویی در سطح کشور تولید می‌کنیم پهپادهای ایرانی؛ برگ برنده ایران در جنگ‌های آینده قالیباف: مشکلات معیشتی با ظرفیت‌های موجود حل شدنی است گروسی شفاف‌تر صحبت کند قالیباف با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد این مشمولان سربازی معاف می شوند بهادری‌جهرمی: دولتمردانی که از نامزدها حمایت می‌کنند، مرخصی گرفته‌اند قالیباف: مردم ما شایسته استفاده از خودروی مناسب هستند اعلام وصول طرح الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا جزئیات برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی محمد مخبر: شهید رئیسی به صورت میدانی رشد و رونق تولید را دنبال می‌کرد تاکید سرلشکرباقری بر افزایش حضور بانوان در سطوح دفاع و امنیت

خیل عاشقان حضرت روح الله در مراسم بزرگداشت امام‌خمینی (ره) / حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی ره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور عاشقان روح الله در حرم مطهر ایشان آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 03
کد خبر: ۲۴۳۷۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز دوشنبه حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از ساعتی پیش مملو از خیل عاشقان مکتب خمینی شده است که ضمن میثاق با آرمان‌های امام برای بهره‌مندی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) آمده‌اند.

رهبر معظم انقلاب تا ساعاتی دیگر سخنرانی خود را آغاز خواهند کرد.

شب گذشته محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و معاون اول شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنرانی کرد.

سخنرانی مخبر یکشنبه شب مطابق با ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ مقارن با شب سالگرد ارتحال امام عظیم الشأن، بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امام راحل که با حضور خانواده حضرت امام، اعضای هیات دولت و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا روحانیون اقشار مختلف مردم وفادار به انقلاب اسلامی و دوستدار امام و رهبری همراه بود برگزار شد.

مخبر درباره ویژگی‌های شاخص حضرت امام گفت: اولین مشخصه حضرت امام خمینی ره، باور و اعتماد به خدا بود، ایشان به وعده‌های الهی اعتقاد داشت، امام به معارف اسلامی قرآن و احادیث مسلط بود.

سید روح الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) (متولد ۱۲۸۱- رحلت ۱۳۶۸ ه. ش.) فقیه، عارف، فیلسوف، مرجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند. ایشان به اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی و در زمان غیبت امام معصوم (ع) اعتقاد داشتند و بنا براین اصل مبارزه با ظلم و تلاش برای برپایی نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت ولی فقیه را از تکالیف مهم مسلمانان می‌دانستند.

از ایشان بیش از چهل عنوان کتاب و هزاران سند مکتوب و غیر مکتوب (تالیفات - تقریرات) در زمینه‌های مختلف فقهی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و ...، مجموعه اشعار و تقریرات درس‌های ایشان که توسط شاگردانش گردآوری شده اند، به یادگار باقی مانده است.

رحلت امام خمینی (ره)

سیزدهم خرداد، بیماری قلبی امام خمینی حاد شد و با آمادگی تیم پزشکی موقتاً ضربان قلب و تنفس آغاز به کار کرد؛ اما ایشان بی هوش بود، و بعد از ظهر تنها برای لحظاتی ایشان به هوش آمد؛ اما سرانجام در ساعت ۲۳: ۲۲ دقیقه شب، قلب ایشان از حرکت باز ایستاد و روح ملکوتی ایشان به لقا الله پیوست.

خبر رحلت امام خمینی بی درنگ در صدر خبر‌های جهان قرار گرفت و بازتاب گسترده‌ای در منطقه و جهان داشت و مسلمانان زیادی در جهان، اعم از شیعه و سنی، اقدام به برپایی مجالس سوگواری کردند. رهبران، مقامات، شخصیت ها، سازمان‌ها و گروه‌های جهانی نیز با حضور یا فرستادن پیام، درگذشت امام خمینی را تسلیت گفتند.

مراسم‌های بزرگداشت امام خمینی (ره)

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در بیانیه‌ای برنامه‌های این ستاد را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و کمیته‌های مختلف آن ضمن آمادگی برای برگزاری با شکوه این گردهمایی عظیم سالانه در حرم مطهر آن حضرت از عموم مردم شریف و قدرشناس و اقشار مختلف ملت برای حضور و مشارکت در این همایش سالانه بزرگ و معنوی دعوت نموده و مقدم یکایک زائران عزیر امام راحل را در مراسم ١٤ خرداد در حرم مطهر آن حضرت که به شرح زیر برگزار خواهد شد گرامی می‌دارد:

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، شروع مراسم در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله) گوش جان می‌سپارند.

حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی از حدود ۵۰ کشور جهان

این در حالی است که معاون بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) گفت: برنامه ریزی جهت حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی از حدود ۵۰ کشور جهان با همکاری نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و حضور آن‌ها در چندین روز قبل از ۱۴خرداد و شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل انجام پذیرفته است.

محمدرضا عبداللهی فرد یکشنبه درباره فعالیت‌های انجام پذیرفته در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) افزود: برگزاری اجلاس بین المللی غزه، مظلوم مقاوم در حمایت از مردم شریف، شجاع و قهرمان فلسطین و انزجار از نسل کشی صهیونیسم با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف در روز ۱۲خرداد در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما و همچنین شرکت در نشست‌های تخصصی و بازدید از مراکز فرهنگی، علمی، دفاعی و حضور در رویداد ۱۴ خرداد در حرم مطهر از برنامه‌های صورت گرفته در این ایام است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده