پسکوف: آمریکا دیگر قادر به کنترل جهان نیست-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پسکوف: آمریکا دیگر قادر به کنترل جهان نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در سخنانی تاکید کرد آمریکا دیگر قادر به کنترل جهان به تنهایی نیست و نمی‌تواند جهان را در دستان خود نگه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۵۱

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که آمریکا دیگر قادر به کنترل و تسلط بر کل جهان نیست و مراکز توسعه اقتصادی از غرب به جنوب شرق در حال حرکت است.

 

براساس گزارش آر تی، او با تاکید بر اینکه همه چیز به سمت چندقطبی شدن جهان پیش می‌رود، گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند جهان را با یک هژمونی به صورت تک قطبی تحت کنترل خود نگه دارد.

 

پسکوف با اشاره به اینکه جمعیت در شرق بیشتر است، افزود: مراکز توسعه، توسعه اقتصادی و سیاسی نیز از غرب به جنوب شرق زمین مهاجرت می‌کنند. او تاکید کرد:  اگر جمعیت بیشتری وجود داشته باشد، بازار بزرگتر و سرعت توسعه بیشتر خواهد بود.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر در سخنرانی خود در نشست عمومی مجمع بین المللی اقتصاد  در سن پترزبورگ تاکید کرد که مراکز توسعه جهانی در حال انتقال به قاره آسیا هستند و روسیه باید به آن نزدیکتر شود.

 

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت که روسیه قصد دارد تا شش سال دیگر وارد جمع ده کشور برتر از نظر حجم تحقیقات علمی و کارهای طراحی و تجربی شود. او با اشاره به پیشی گرفتن اقتصاد روسیه از ژاپن و آلمان از نظر برابری قدرت خرید و رسیدن به رتبه چهارم جهان تاکید کرد سایر کشورها نیز متوقف نمی شوند و پیشتازی روسیه باید تثبیت شود.

 

مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویداد‌های تجاری در جهان است. این مجمع بین المللی اقتصادی طی ۲۰۲۴ از ۵ تا ۸ ژوئن برگزار می‌شود که توسط بنیاد RosCongress سازماندهی شده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار