چین: آمریکا باید از تضعیف «رژیم منع اشاعه تسلیحات اتمی» خودداری کند-راهبرد معاصر

چین: آمریکا باید از تضعیف «رژیم منع اشاعه تسلیحات اتمی» خودداری کند

یک مقام سفارت پکن در واشنگتن تاکید کرد که آمریکا در حال تضعیف رژیم کنترل تسلیحات اتمی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۳۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد سفارت چین در آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده خلع سلاح هسته‌ای و رژیم منع اشاعه تسلیحات اتمی را تضعیف می‌کند و باید دست از این اقدام بردارد.سفارت چین همچنین می‌گوید که واشنگتن باید نقش تسلیحات اتمی در امنیت ملی و امنیت جمعی کشورهای غربی را کاهش دهد.

 

 این مقام سفارت چین در واشنگتن به خبرگزاری تاس گفته، آمریکا باید خود را متعهد به انجام این کار کند و از تضعیف رژیم بین‌المللی خلع سلاح اتمی و رژیم منع اشاعه دست بکشد و در قبال کاهش نقش این تسلیحات در سیاستهای امنیتی خود تجدید نظر کند.


اظهارات سفارت چین در واشنگتن در واکنش به مواضع تازه کاخ سفید در زمینه استقرار سلاحهای اتمی راهبردی در آینده نزدیک مطرح شده است.پرانای وادی یک مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه با اتهام زنی به چین و روسیه در زمینه خودداری این کشورها از مذاکره درباره پیمان جدید استارت جدید گفت، «ما ممکن است در سال‌های آینده به نقطه‌ای برسیم که در آن تعداد تسلیحات مستقر شده فعلی افزایش یابد. در صورتی که رئیس جمهور چنین تصمیمی بگیرد، ما باید کاملاً آماده باشیم که این تصمیم را اجرا کنیم.»


این مقام چینی در ادامه گفت، آمریکا بزرگترین و پیشرفته ترین زرادخانه اتمی در جهان را دارد و سرمایه گذاری هنگفتی روی ارتقای سه گانه اتمی خود انجام داده است، از معاهدات و سازمانهای مربوط به رژیم کنترل تسلیحات خارج شده، اتحاد اتمی ناتو را تقویت کرده و همکاریهای خود با متحدانش را در زمینه فناوریهای پیشرفته نظامی گسترش داده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار