هشدار جدی پزشکان درباره عواقب مصرف این نوشیدنی پرطرفدار-راهبرد معاصر

هشدار جدی پزشکان درباره عواقب مصرف این نوشیدنی پرطرفدار

پزشکان در جدیدترین مطالعه خود پی بردند نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند منجر به عواقب جدی برای سلامتی و حتی خطر مرگ شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۴۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ کافئین موجود در هر نوشیدنی، ممکن است برای بیماری‌های قلبی مفید باشد.» با این حال، قند تصفیه شده - به ویژه با مقادیری که در نوشیدنی‌های انرژی‌زا یافت می‌شود - اصلاً سالم نیست.

گریفیتز می‌گوید: «ما به راحتی می‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، قند کافی را از تمام غذا‌ها و نوشیدنی‌های دیگری که مصرف می‌کنیم، دریافت می‌کنیم.

این [قند تصفیه شده]قند خون را افزایش می‌دهد، باعث ایجاد یک جهش کوتاه انرژی می‌شود و سپس به دنبال آن افت می‌کند، که می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد و همچنین باعث شود بعد از آن احساس گرسنگی بیشتری کنید [به این معنی که]ممکن است بخواهید غذای بیشتری بخورید.»»
رابینسون، متخصص تغذیه مستقر در لندن می‌گوید هر کسی که به دنبال ترک نوشیدنی‌های انرژی‌زا است، باید جایگزین کردن آنها با آب گازدار را در نظر بگیرد.

این متخصص تغذیه می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم ما بخواهیم برای تأمین انرژی خود به نوشیدنی‌های انرژی‌زا وابسته باشیم، من به مراجعانم توصیه می‌کنم آب فیلتر شده بنوشند - این همان چیزی است که به ما انرژی می‌دهد.» «مصرف زیاد نوشیدنی‌های انرژی‌زا به معنای قرار گرفتن در معرض کافئین، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و شیرین‌کننده‌هایی است که می‌توانند بر سطح انرژی و روده‌ی ما تأثیر بگذارند.»

«اگر هر چند وقت یکبار عاشق نوشیدن یک نوشیدنی انرژی‌زا هستید، احتمالاً آسیبی به شما نمی‌زند، با این حال، جایگزین‌های بهتری وجود دارد که از شکر و کافئین پرهیز می‌کنند.» او همچنین برای طعم بهتر به آب بدون گاز یا گازدار، اضافه کردن کمی لیمو، لیموترش، خیار یا نعناع را توصیه می‌کند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده