بلینکن: طرح صلح بایدن به نفع فلسطینیان و اسراییل است-راهبرد معاصر

بلینکن: طرح صلح بایدن به نفع فلسطینیان و اسراییل است

وزیر خارجه آمریکا طرح صلح مطرح شده بایدن را مناسب هر دو طرف منازعه غزه خواند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۴۴۰

به گزارش راهبرد معاصر،‌ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر فواید پذیرش طرح صلح بایدن برای استقرار آتش بس در غزه تاکید کرد.

 

بر این اساس، بلینکن که در آستانه سفر به خاورمیانه قرار دارد، افزود: پیشنهاد هشت روز پیش جو بایدن برای پایان منازعه در غزه، هم برای فلسطینیان مناسب است و هم باعث آزادی اسرای باقی مانده اسرائیل در بند حماس خواهد شد.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه از عملیات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و آزادی ۴ اسیر این رژیم ابراز خرسندی کرده و تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که تمامی اسرای اسرائیل از بند حماس آزاد نشده و به خانه بازنگردند آرامش خاطر نخواهد یافت.

 

وی تاکید کرد: به همین دلیل نیز ما بر آتش بس تاکید داریم. آتش بس می‌تواند منجر به آزادی تمامی اسرای اسرائیل، افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازسازی این باریکه، و استقرار یک صلح پایدار در این منطقه شود.

 

آنتونی بلینکن بدون اشاره به سنگ اندازی های مقامات صهیونیست در روند استقرار آتش بس در غزه، با سرزنش حماس مدعی شد: تنها کسی که مانع از رسیدن به یک آتش بس پایدار در این باریکه محسوب می‌شود جنبش حماس است.

 

طرح صلح بایدن تقریباً همان طرح صلحی است که مصر پیش تر مطرح کرده و حماس قبل از عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح با آن موافقت کرده بود. با این حال، مقامات صهیونیست با رد کردن این طرح صلح، اعلام کردند تا زمانی که حماس نابود نشود، عملیات در غزه پایان نخواهد پذیرفت./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده