ادعای آمریکا درباره ازسرگیری فعالیت اسکله موقت در غزه-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ادعای آمریکا درباره ازسرگیری فعالیت اسکله موقت در غزه

آمریکا مدعی شد ارسال کمک به غزه را از طریق اسکله موقت و شناور از سر می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۴۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، فرماندهی مرکزی ایالات متحده سنتکام (CENTCOM) ادعا کرد که صبح روز شنبه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را با استفاده از اسکله شناور از سر گرفته است.

 

سنتکام مدعی شد گزارش‌ها درباره استفاده ارتش اسرائیل از این اسکله برای آزادی ۴ اسیر اسرائیلی در حملات به ارودگاه النصیرات کذب است.

 

سنتکام در حساب ایکس خود نوشت: «در حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح (به وقت غزه) فرماندهی مرکزی ایالات متحده (USCENTCOM) ارسال کمک‌های بشردوستانه را در ساحل غزه آغاز کرد. روز شنبه، در مجموع حدود ۴۹۲ تن کمک‌های بشردوستانه بسیار مورد نیاز به مردم غزه تحویل داده شد.

 

روز جمعه، سنتکام اعلام کرد اسکله تعمیر شده و «در روز‌های آینده» به بهره برداری خواهد رسید.

 

گذرگاه‌های زمینی به غزه که اصلی‌ترین محل ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستند از سوی رژیم صهیونیستی مسدود شده و کمک‌های امدادی اکنون به سختی برای توزیع میان فلسطینیان وارد غزه می‌شود. از آنجا که آمریکا در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی ناتوان است، در راستای فریب افکار عمومی اقدام به ساخت یک اسکله موقت در سواحل غزه کرده است؛ اقدامی که تاکنون منجر به ورود کمک‌های بشردوستانه قابل توجه به این باریکه نشده است. 

 

اسکله موقت آمریکا که قرار بود مشکل کمبود مواد غذایی و اقلام حیاتی فلسطینیان را حل کند پس از صرف ۳۲۰ میلیون دلار در اواسط ماه مِی تکمیل شد. با این حال، هنوز این اسکله در مجموع نتوانسته است به اندازه حجم یک روز کمک رسانی‌های ورودی از گذرگاه رفح که پیش از جنگ بالغ بر ۵۰۰ کامیون در روز می‌شد را انجام دهد. 

 

پیش از این شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از مقامات ارشد پنتاگون اعلام کرده بود کمک رسانی‌ها به غزه از طریق دریا به دلیل آسیب به اسکله موقت ساخته شده از سوی ارتش تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار