واکنش انصارالله به انهدام شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی-راهبرد معاصر

واکنش انصارالله به انهدام شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی

یکی از مسئولان جنبش انصارالله با بیان اینکه سرویس‌های امنیتی یمن هوشمندانه تحرکات جاسوسی دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی را رصد می‌کنند، تأکید کرد: کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی دشمن در این مرحله مهم دستاوردی بزرگ برای همه یمنی‌هاست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، در پی کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی در یمن، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این زمینه اعلام کرد: کشف یک شبکه بزرگ جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی توسط سرویس‌های امنیتی یمن، در مرحله مهم و حساسی در تاریخ بزرگ کشور ما رخ داده است.

 

وی در گفتگو با المیادین اظهار داشت: دستاوردی که سرویس‌های امنیتی یمن در کشف یک شبکه بزرگ جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی به دست آوردند، یک پیروزی برای همه مردم یمن و نتیجه پایداری و مقابله مستمر آنها با توطئه‌های شیطانی غرب است.

 

علی القحوم افزود: دستاورد تاریخی دستگاه‌های امنیتی یمن ثابت و تأیید می‌کند که کشور ما یک کشور بزرگ و محوری است که در همه زمینه‌ها و رویارویی‌ها در نبرد نظامی، امنیتی و سایر عرصه‌ها پیروز شده است.

 

این مسئول انصارالله تصریح کرد: این دستاورد بیانگر افزایش توانمندی‌های نظامی و امنیتی و پیشرفت صنایع نظامی و امنیتی یمن در همه انواع آن است.

 

علی القحوم تأکید کرد: این دستاورد همچنین نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در روند جنگ اطلاعاتی محسوب می‌شود و ثابت می‌کند که نیروهای امنیتی یمن در آماده‌باش کامل هستند و به‌شکل کامل و مستقیم، جاسوسان و ابزارهای مورد استفاده سازمان جاسوسی آمریکا را زیر نظر دارند.

 

وی با اشاره به اینکه پیام این دستاورد امنیتی ـ اطلاعاتی یمن کاملاً روشن است گفت: ما آماده شکست توطئه‌ها و پروژه‌های خرابکارانه دشمن هستیم و این یک گام اولیه محسوب می‌شود. ما بر کار طولانی‌مدت خود در پاک‌سازی یمن از شبکه‌های جاسوسی و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم.

 

این عضو انصارالله درباره اهمیت زمان‌بندی این عملیات مهم سرویس‌های امنیتی یمن اظهار داشت: این دستاورد امنیتی در مرحله مهم و حساسی از تاریخ بزرگ یمن و در زمانی انجام شد که یمنی‌ها موضع مهم و تأثیرگذاری برای حمایت از غزه و فلسطین اتخاذ کرده‌اند.

 

علی القحوم در پایان گفت: یمن یک کشور مستقل قدرتمند است که از جغرافیا و مرزهای زمینی و دریایی خود محافظت می‌کند و همچنین حافظ منافع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فکری و علمی خود است.

 

شب گذشته، سرویس‌های امنیتی دولت یمن از کشف، انهدام و دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی در یمن خبر دادند.

 

براساس بیانیه سرویس‌های امنیتی یمن، این شبکه جاسوسی اقدامات جاسوسی و خرابکارانه متعددی طی چند دهه در مؤسسات دولتی و غیردولتی در راستای اهداف دشمن انجام داده است.

 

اعضای این شبکه جاسوسی مستقیماً به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا وابسته بودند و دستگاه‌ها، ابزارآلات و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار داشتند. هدایت این شبکه جاسوسی توسط افسران اطلاعاتی آمریکایی بود که به‌عنوان دیپلمات در سفارت آمریکا در یمن فعالیت می‌کردند.

 

بعد از خروج سفارت آمریکا از صنعاء ارتباط عناصر شبکه جاسوسی با کارفرمایانشان با انجام طرح‌های تخریبی تحت پوشش سازمان‌های بین المللی‌ادامه پیدا کرد.

 

این شبکه برای چند دهه بر مراکز تصمیم‌گیری کشور یمن تأثیرگذاری کرد و در بسیاری از سازمان‌های دولتی نفوذ داشت و توانسته بود در تمامی ابعاد زندگی مردم این کشور نفوذ داشته باشد و به بازوی اصلی انجام طرح‌های دشمن آمریکایی و اسرائیلی در جمهوری یمن تبدیل شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده