توقف قرارداد شرکت آمریکایی اینتل با رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

توقف قرارداد شرکت آمریکایی اینتل با رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها اعلام کردند شرکت آمریکایی اینتل که در ساخت تراشه و پردازنده تخصص دارد، قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری خود با این رژیم را متوقف کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۷۷

به گزارش راهبرد معاصر. وب سایت صهیونیستی کالکالیست اعلام کرد که شرکت آمریکایی اینتل قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری توسعه کارخانه‌ی خود در اراضی اشغالی را متوقف کرد.

 

براساس گزارش عربی پست، این وب سایت صهیونیستی گفت که تامین کنندگان اینتل طی روز‌های گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که قصد دارند این قرارداد را متوقف کنند و مقامات صهیونیست نیز از این تصمیم اینتل اطلاع داشتند.

 

در بخشی از قرارداد اینتل و رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت یک کارخانه در تل‌آویو آمده بود که این شرکت مشوق‌هایی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار دریافت کند و در ازای آن، متعهد به خرید محصولات و خدمات به ارزش ۱۶ میلیارد دلار از تامین کنندگان صهیونیستی NIS در یک دهه آینده، شود.

 

اینتل در اراضی اشغالی هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است. این شرکت آمریکایی یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری چندملیتی در آمریکا است که در تراشه‌ها و پردازنده‌های کامپیوتری تخصص دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ توسط رابرت نویس و گوردون مور تاسیس شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده