مذاکره کننده ارشد صهیونیست: در هر شرایطی، جنگ در غزه را ادامه می‌دهیم-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

مذاکره کننده ارشد صهیونیست: در هر شرایطی، جنگ در غزه را ادامه می‌دهیم

دنیل لِوی اعلام کرد مقامات صهیونیست به طور شفاف مخالف پایان جنگ در غزه هستند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۰۳۴

به گزارش ر اهبرد معاصر، دنیل لِوی، مذاکره کننده ارشد پیشین صهیونیست اعلام کرد جنگ در غزه ادامه خواهد داشت حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید.

 

وی با اشاره به مفاد طرح صلح مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: درخواست حماس برای عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از غزه موضوع جدیدی نیست. این موضوع پیشتر نیز مطرح شده بود و حتی در قطعنامه شورای امنیت نیز بر آن صحه گذاشته شده است. این بخشی از هر توافق صلحی است.

 

لِوی تاکید کرد: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آمریکا به عنوان میانجیگر چه تعهدی نسبت به طرح خود در تمام مراحل آن دارد زیرا آنچه مانع از پیشرفت در مذاکرات صلح می‌شود این است که آیا به دنبال یک آتش بس دائمی هستید یا با یک آتش بس موقت بار دیگر شاهد شعله ور شدن منازعه و کشتار بیشتر و ویرانی هستیم.

 

این مذاکره کننده ارشد پیشین صهیونیست درباره مواضع تل آویو تصریح کرد: پاسخ اسرائیل کاملاً روشن است؛ جنگ ادامه خواهد یافت حتی اگر آمریکا چیز دیگری بگوید. درخواست برای پایان جنگ اکنون تنها از سوی جنبش حماس و جهاد اسلامی مطرح نمی‌شود بلکه تمامی جهان اکنون چنین درخواستی دارند.

 

سخنان دنیل لِوی در حالی مطرح می‌شود که مقامات حماس پیش تر بارها از این موضوع ابراز نگرانی کرده بودند که با تبادل اسرا با دشمن صهیونیست، تل آویو به نسل کشی خود در غزه ادامه داده و حاضر به استقرار آتش بس در این باریکه نباشد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده