آیت‌الله جنتی: نامزد‌های انتخابات موازین قانونی و اخلاقی را رعایت کنند-راهبرد معاصر
جزئیات سفر مخبر به قزاقستان مردم با مشارکت در انتخابات بر سرنوشت خود اثر می‌گذارند درخواست رضایی از بختیاری‌ها و لُرها برای رای به جلیلی رهبر انقلاب: کسانی که دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند مجلس خبرگان رهبری: مشارکت مردم ثمرات بسیاری برای کشور دارد واکنش سخنگوی دولت به نمایش نمودار تورم در مناظره انتخاباتی پزشکیان: کاری می‌کنم تا جوانان دیگر حسرت خارج را نخورند باقری: لبنان جهنم بی بازگشت صهیونیست‌ها است خاندوزی خبر داد: رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت و سرمایه‌گذاری در دولت رئیسی تبلیغات نامزدها ساعت ۸ صبح فردا به پایان می‌رسد ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا آغاز می‌شود امیر الهامی: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب انسجام ملی می‌شود پزشکیان: مگر برنامه دارید؟ برنامه به کتاب آوردن نیست/ جلیلی: دلار ۳هزار تومان را ۳۰هزار تومان کردید؛ کسی نیستم که در مواجهه با اولین مشکل، بهانه بیاورم سردار پاکپور: مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه در مردم‌یاری نیز فعال است

آیت‌الله جنتی: نامزد‌های انتخابات موازین قانونی و اخلاقی را رعایت کنند

آیت‌الله احمد جنتی گفت:امیدواریم نامزد‌های انتخابات و طرفداران آن‌ها با رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شایسته نظام مردم‌سالاری دینی شوند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳) این شورا با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: این مناسبت را تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند توفیق پیروی از آن بزرگوار را به ما عنایت فرماید.


وی خاطرنشان کرد: در دوران امام باقر (ع)، وسعت سرزمینی جامعه اسلامی زیاد شده بود و مواجه شدن با اهالی سرزمین‌های جدید، مسلمانان را با سوالات و شبهات جدید روبرو کرده بود که برای بسیاری از آن‌ها جواب نداشتند و آن امام بزرگوار با حضور فعالانه، به این سوالات پاسخ می‌دادند و مانع از ایجاد انحرافات اعتقادی در جامعه اسلامی می‌شدند.


آیت‌الله جنتی همچنین گفت: در نگاه امام باقر (ع) و در سیره آموزشی ایشان، حج جایگاه ویژه‌ای دارد که با فراهم آوردن زمینه اجتماع مسلمانان از اقصی نقاط جهان، می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح بینش امت اسلام شود. حقیقتاً وجود این نگاه یکی از نیاز‌های امروز امت اسلام است و باید برای ایجاد آن تلاش کرد.


دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: بهره‌گیری و مغتنم دانستن فرصت‌ها و مجاهدت با آینده‌نگری درس مهمی است که ارادتمندان به امام باقر (ع) باید از ایشان فرابگیرند. نهاد‌های تبلیغی ما باید سیره تبلیغی امام باقر (ع) را تدوین کنند و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.


وی این نکته را هم یادآور شد که امام باقر (ع) با رهنمود‌ها و هدایت‌های خویش باعث شدند، اقامه عزای امام حسین (ع) به یک حرکت اجتماعی جریان‌ساز تبدیل شود.


آیت‌الله جنتی در پایان صحبت‌هایش به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که روز جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد هم اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم نامزد‌های انتخابات و طرفداران آن‌ها با رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شایسته نظام مردم‌سالاری دینی شوند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده