حماس خواستار انتفاضه در کرانه باختری شد-راهبرد معاصر

حماس خواستار انتفاضه در کرانه باختری شد

جنبش حماس با محکوم کردن جنایات اشغالگران در کرانه باختری که جدیدترین مورد آن شهادت ۶ جوان فلسطینی در جنین است، خواستار انتفاضه ضد صهیونیست‌ها شده و تاکید کرد این جنایات، اراده مردم فلسطین برای مقاومت را بیشتر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش حماس فلسطین در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن 6 جوان فلسطینی در جنین واقع در کرانه باختری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران تصور می‌کنند که جنایت‌های آنها در کرانه باختری و نوار غزه، مردم فلسطین را وادار می‌کند که از انتخاب و تصمیم خود برای دفاع از سرزمین و مقدسات و مقاومت در برابر این رژیم وحشی و فاشیست، عقب‌نشینی کنند.

 

حماس با تاکید بر اینکه جنایات مستمر اشغالگران تنها موجب افزایش اراده مردم فلسطین برای مقاومت می‌شود تصریح کرد: ملت فلسطین تا زمان شکست کامل صهیونیست‌ها و بیرون راندن آنها از سرزمین ما، به مقاومت ادامه می‌دهند.

 

این جنبش افزود: وحشی‌گری رژیم اشغالگر در جنین و رام الله، صفحه سیاه دیگری به کارنامه جنایت‌های وحشیانه این رژیم اضافه کرد، اما همه این جنایات موجب تقویت اراده و انگیزه ملت فلسطین برای مبارزه با دشمن اشغالگر می‌شود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: خون پاک شهدا به زودی پیروزی و آزادی را برای فلسطینی‌ها به ارمغان خواهد آورد و منجر به تسریع فروپاشی رژیم اشغالگر و فاشیست صهیونیستی و اخراج اشغالگران از سرزمین ما خواهد شد.

 

جنبش حماس از مردم فلسطین در سراسر کرانه باختری خواست تا استوارتر باشند و انتفاضه را در مقابل نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن شعله ور و تشدید کنند.

 

این بیانیه حماس بعد از آن صادر شد که وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 12 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در کرانه باختری در کمتر از 48 ساعت خبر داد.

 

در همین راستا شب گذشته منابع فلسطینی اعلام کردند که در یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به شهرک کفردان در غرب جنین 6 جوان فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن زخمی شدند.

 

مردم کرانه باختری بعد از این جنایت اشغالگران به شدت خشمگین شده و با سر دادن شعارهای خشم آلود، جنایت‌های مداوم رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کردند و خواستار پاسخ قاطع مقاومت و تشدید عملیات نظامی علیه اشغالگران شدند.

 

همزمان با آن یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری نیز ادامه داشت و درگیری‌های شدیدی میان آنها با رزمندگان فلسطینی رخ داد.

 

در حالی که یورش‌های شبانه‌روزی نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، همزمان با جنگ وحشیانه ارتش اشغالگر علیه نوار غزه ادامه دارد، بامداد دیروز منابع خبری فلسطینی از شهادت 4 رزمنده فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی شهر کفرنعمه در غرب رام‌الله خبر دادند.

 

صبح دوشنبه هم یک نوجوان و یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

 

اشغالگران صهیونیست هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی که علیه غزه به‌راه انداخته‌اند، به‌شکل شبانه‌روزی حملات وحشیانه‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام می‌دهند و روزی نیست که خبری از درگیری رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن در مناطق مختلف کرانه باختری و شهادت جوانان فلسطینی مخابره نشود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده