درخواست خطیب مسجدالاقصی از مسلمانان جهان در عید قربان-راهبرد معاصر

درخواست خطیب مسجدالاقصی از مسلمانان جهان در عید قربان

خطیب مسجدالاقصی در آستانه فرار رسیدن عید سعید قربان و با توجه به مصیبت‌های بزرگ مردم غزه در سایه جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر، توصیه‌هایی به مسلمانان جهان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، عید قربان امسال در حالی فرا می‌رسد که بیش از 120 هزار غیرنظامی فلسطینی در جنایت‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر علیه نوار غزه انجام داده، شهید و زخمی شده‌اند و بر همین اساس مسلمانان نمی‌توانند همانند سال‌های گذشته عید سعید قربان را با خوشحالی جشن بگیرند.

 

در همین زمینه شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی و رئیس هیئت اسلامی عالی در قدس طی سخنانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان خطاب به ملت فلسطین و همه ملت‌های عربی و اسلامی اعلام کرد: ارتباط با مسجد الاقصی یک ارتباط اعتقادی و ایمانی است.

 

وی تاکید کرد: هر مسلمانی که می‌تواند، باید در عید قربان خودش را به مسجد الاقصی برساند و از این مکان مقدس زیارت کند.

 

خطیب مسجد الاقصی در ادامه اظهار داشت: با توجه به جنگ ویرانگر دشمن علیه غزه، از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم مناسک عید قربان را به شعارهای مذهبی، نماز و ذبح قربانی محدود کرده و جشن و شادی برپا نکنند.

 

شیخ صبری تاکید کرد: ما باید نسبت به برادران خود در نوار غزه و دیگر مناطق فلسطینی که در معرض مصیبت‌ها قرار دارند احساس مسئولیت و با آنها همدردی کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده