اظهارات صحرایی درباره راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دولت سیزدهم-راهبرد معاصر

اظهارات صحرایی درباره راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید به احیای خانه المپیادی‌ها بعد از ۱۳ سال، از کسب۳۰ مدال طلای المپیادهای علمی جهانی در ۲ سال اول دولت سیزدهم خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: همین چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درواکنش به یک گزارش در مورد المپیاد‌های دانش آموزی فرمودند"جایگاه کشور در المپیاد‌ها هم باید پیش برود که حالا ایشان گفتند که مثل گذشته است؛ مثل کدام گذشته؟ چون در این سال‌های اخیر خیلی برجسته نبوده؛ اگر چنانچه مثل این سال‌ها باشد، این تعریف نیست


اگر مثل سال‌های قبل باشد که آن وقت خب هم تعداد مدال‌ها، هم رنگ مدال‌ها خیلی برجسته‌تر بود، آن البته خوب است.» 
واما...
در سال ۱۳۹۸شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تادر عرض ۶ ماه باشگاه دانش‌پژوهان جوان به عنوان یک سازمان مستقل تاسیس و اداره شود. ولی متاسفانه این مسئله پس از گذشت بیش از ۲ سال مسکوت ماند، که در دولت شهید جمهور در اسفند ۱۴۰۰ اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان به عنوان یک سازمان مستقل تصویب و پس از چند ماه توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ گردید. در ۲ سال ابتدایی استقلال باشگاه، نتایج ایران در المپیاد‌های جهانی رشد چشم‌گیری داشت که منجر به کسب ۳۰ نشان طلا در عرض تنها ۲ سال شد درحالی که در دولت قبل مجموعا ۲۶ مدال طلا آن هم در طول ۴ سال کسب شد.

 

همچنین ساخت و تجهیز ساختمان باشگاه دانش‌پژوهان جوان، ایجاد تشکیلات اداری و احیاء ردیف بودجه این سازمان در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید، سیزده سال پس از انحلال مجدد برقرار گردید.

 

وی همچنین نوشت: از جمله فعالیت‌های مهم دیگر در موضوع ارتقا کیفیت آموزش می‌توان به توسعه و راه‌اندازی ۲۳ پژوهش‌سرا دانش‌آموزی برای اولین بار، توسعه ۵ باب مراکز نوآوری و کارآفرینی و ایجاد شبکه کارآفرینان مدرسه در ۳۲ استان کشور و همچنین ایجاد قریب ۱۰۰ رشته محل به صورت وابسته/جوار کارخانه‌ها وجوار مراکز تولیدی.

 

ارزشیابی ۲۲ رشته از رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تحولات بازار کار، مشکلات و محدودیت‌های دنیای آموزش و اسناد آمایش سرزمین به منظور اصلاح، تکمیل و تغییر این رشته‌ها و محتوای آموزشی آنها، آموزش بیش از ۱۹۶ هزار  آموزگار دوره ابتدایی در ۸ هزار۱۱۹ حلقه علمی-آموزشی آموزگاران.


تربیت مدرسان استانی و منطقه‌ای در ۸ عنوان درسی-آموزشی، رویکرد‌های نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی، شناسایی بیش از ۶ هزار ۵۹۷ هزار نفر دانش آموز در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و تکمیل نمون مربوط و بارگذاری در سامانه سیدا و به منظور معرفی به بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموزان دارای استعداد برتر در قالب طرح شهاب، برگزاری کارسوق‌های فراگیر برای دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی، پژوهشی اشاره کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار