۳ کودک خردسال قربانیان تازه حمله سگ‌های ولگرد + عکس-راهبرد معاصر

۳ کودک خردسال قربانیان تازه حمله سگ‌های ولگرد + عکس

سریال حمله سگ‌های ولگرد به کودکان تمامی ندارد و هر از گاهی از گوشه و کنار کشور خبری مخابره می‌شود که دل هر شنونده‌ای را به درد می‌آورد. درست مثل خبر‌هایی که در روز‌های اخیر از همدان، نکا و دزفول به گوش رسید.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۴۰۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روز‌های اخیر سگ‌های ولگرد در این شهر‌ها به ۳ کودک حمله کردند که در جریان این حمله‌ها، کودکی جان باخت، کودک دیگری به کما رفته است و سومین کودک نیز دچار جراحات شدید شده است.

این گزارش روایت ۳ حادثه هولناک است که عاملان آن، سگ‌های ولگرد بودند.
ده‌دلیان، همدان

روستای کوچک ده‌دلیان که در جاده همدان-قهاوند واقع است، جمعیت زیادی ندارد. اما همین جمعیت اندک، این روز‌ها عزادار مرگ پسربچه‌ای ۸ ساله به نام حسین شاه‌محمدی هستند که چند روز پیش قربانی حادثه‌ای مرگبار شد.

دوازدهم خردادماه بود که حسین کوچولو برای بازی از خانه‌شان بیرون رفت و دیگر کسی او را ندید. ساعتی از رفتن او گذشته بود که یکی از اهالی روستا، در جایی بیرون از روستا جسد غرق خون او را دید که روی زمین افتاده بود.

هنوز کسی از جزئیات حادثه‌ای که رخ داده بود خبر نداشت تا اینکه معلوم شد حسین کوچولو قربانی سگ‌های ولگرد شده است. به گفته یکی از اهالی روستا، سگ‌های ولگرد پس از حمله به پسربچه، جراحات عمیقی روی نقاط مختلف بدون او ایجاد کرده بودند و پیکر او وقتی پیدا شد که جانی در بدن نداشت.

بر اساس گزارش علوم پزشکی همدان، این کودک متأسفانه از نواحی مختلف بدن از جمله سر، پا، دست و شکم دچار آسیب‌های جدی شده و جان خود را از دست داده بود.
برای امیرحسین دعا کنید

حادثه تلخی دیگری که سگ‌های ولگرد آن را رقم زدند، در شهرستان دزفول اتفاق افتاد.

یک سگ ولگرد به پسربچه ۵ ساله‌ای به نام امیر حسین حمله کرد و صورت او را گاز گرفت. اما همین گاز گرفتگی حالا باعث به کما رفتن پسربچه خردسال شده است.

روز حادثه، امیر حسین و برادر بزرگترش برای بازی به کوچه رفته بودند و مادر آنها برای گرفتن وقت دکتر، راهی بیمارستان شده بود. امیرحسین یک تکه نان در دستش بود که ناگهان سگی ولگرد به سمت وی هجوم برد. سگ، صورت این پسربچه را گاز گرفت و امیرحسین که از شدت درد به خودش می‌پیچید، شروع کرد به گریه کردن و فریاد زدن. برادر ۸ ساله امیر حسین وحشت زده به سراغ مرد همسایه رفت و برای نجات برادرش از او کمک خواست. مرد جوان با دیدن صحنه وحشتناک، فورا به سمت کودک رفت، سگ را فراری و کودک را نجات داد. سپس وی را به بیمارستان رساند و با پدر امیرحسین تماس گرفت تا ماجرای این حادثه تلخ را به او اطلاع بدهد. هرچند امیر حسین، صورتش بخیه خورد و پس از ۳ روز درحالیکه به نظر می‌رسید حالش خوب شده، از بیمارستان مرخص شد، اما هیچ کس خبر نداشت که این شروع ماجرایی دردناک است.

عمه امیر حسین درباره جزییات اتفاقی که برای کودک ۵ ساله رقم خورد، به همشهری می‌گوید: امیر حسین ۳ روز در بیمارستانی در دزفول بستری بود. به ما گفتند که ۳ دوز واکسن هاری تزریق شده و امیر حسین حالش خوب است. البته در ظاهر حال امیرحسین خوب بود و او درحالیکه صورتش بخیه خورده و پانسمان شده بود، از بیمارستان مرخص شد. او حتی خودش پانسمانش را عوض می‌کرد و مشکلی نداشت، اما بعد از چند روز تب به سراغش آمد.

تب امیرحسین هر لحظه بالاتر می‌رفت و او دچار سرگیجه شدید و حالت تهوع شده بود.

عمه امیرحسین توضیح می‌دهد: اول تصور نمی‌کردیم که تب او به حمله سگ مربوط باشد. برادرم و عروسمان، به سرعت پسرشان را به بیمارستانی در دزفول بردند و او بستری شد. پس از آنکه آزمایش‌های لازم از امیرحسین گرفته شد، مشخص شد سگی که امیرحسین را گاز گرفته مبتلا به هاری بوده است. آنطور که به ما گفتند، تست هاری مثبت بود.

خانواده امیرحسین که نگران وضعیت وی بودند، تصمیم گرفتند کودک را برای ادامه درمان، به بیمارستانی در تهران منتقل کنند. عمه او می‌گوید: آنطور که پزشکان تهران می‌گویدند، سهل انگاری در تزریق واکسن ضد هاری صورت گرفته بود، حالا یا دوز‌ها به صورت کامل تزریق نشده یا واکسن تاریخش گذشته بود که تاثیری بر روی کودک نداشته و باعث بروز علائم هاری در بدن جگرگوشه ما شده بود.

این زن ادامه می‌دهد: برادرم و همسرش اصلا حال مساعدی ندارد و این روز‌ها بیشتر پیگیر حال امیر حسین هستند. روز و شب آنها در بیمارستان می‌گذرد، اما ما قطعا به زودی از تیم پزشکی بیمارستان مورد نظر در دزفول شکایت کرده و آنها باید به خاطر این قصور پزشکی پاسخگو باشند. هرچند از روزی که شنیدند حال امیر حسین بدتر شده، مدام به ما زنگ می‌زنند و پیگیر حال وی هستند، اما دیگر چه فایده‌ای ندارد وقتی بچه روی تخت بیمارستان است و حال مساعدی ندارد.

امیرحسین این روز‌ها در کمای مصنوعی به سر می‌برد تا پزشکان، بتوانند دارو‌های قوی به او تزریق کنند.

عمه او ادامه می‌دهد: من از مردم می‌خواهم که برای کودک عزیز ما دعا کنند تا امیر حسین صحیح و سالم به خانه برگردد. او دلش می‌خواهد فوتبالیست شود و امیدواریم با دعای مردم، او از این ماجرا جان سالم به در ببرد.

وی درباره سگ‌های ولگرد نیز می‌گوید: ما در مرکز شهر دزفول زندگی می‌کنیم و سگی که به امیرحسین حمله کرده، تنها سگ در آن منطقه است. آنجا نه بیابانی است نه ساختمان نیمه کاره. تا قبل از این هم نشنیده بودیم که این سگ به سمت بچه‌ها حمله کند. این نخستین اتفاقی بود که در محله ما رخ داد و حالا همه اهالی محل به شدت ترسیده اند.
کابوس‌های وحشتناک

۳ کودک خردسال قربانیان تازه سگ‌های ولگرد + عکس

حادثه حمله سگ به کودکان در شهرستان نکا نیز بار‌ها تکرار شده است. در تازه‌ترین اتفاق دختر بچه‌ای ۹ ساله به دلیل حمله سگ به وی در بیمارستان بستری شده و روز گذشته برای دومین بار به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. مادر ضحا درباره جزییات اتفاق تلخی که برای دخترش رخ داده به همشهری می‌گوید: ما در مرکز شهر نکا زندگی می‌کنیم. ساعت ۵ عصر پنجم خرداد ماه بود که دخترم ضحا برای برداشتن وسیله‌ای از داخل ماشین پدرش، از خانه بیرون رفت. ما طبقه چهارم ساختمان زندگی می‌کنیم و ماشین شوهرم نیز در کوچه پارک شده بود. دقایقی از رفتن ضحا می‌گذشت که صدای جیغ و فریاد او را شنیدیم. فورا من وهمسرم به سمت پنجره رفتیم و دیدیم که سگ به دخترمان حمله کرده است. من و همسرم دیگر متوجه نشدیم پله‌ها را چطور به سمت پایین رفتیم، اما خوشبختانه مردی که شاهد حادثه بود به کمک دخترم رفته و او را از چنگ سگ نجات یافت.

وی ادامه می‌دهد: دخترم از ناحیه پا، کمر و صورت به شدت آسیب دیده بود که فورا او را به بیمارستان انتقال دادیم. عمل نخست چند روز قبل روی دخترم انجام شد و عمل دوم نیز امروز (چهارشنبه ۱۶ خرداد). بدنش دچار عفونت شده بود و از همه بدتر کابوس‌های وحشتناکی است که هر شب به سراغ دخترم می‌آید. او مدام در خواب جیغ می‌کشد و وحشت زده از خواب می‌پرد. می‌گوید سگ به او حمله کرده است و پزشکان گاهی ناچار می‌شوند به او قرص خواب بدهند تا از دست این کابوس‌ها خلاص شود.

مادر ضحا ادامه می‌دهد: پس از بهبود دخترم، حتما موضوع این سگ‌ها را پیگیری و شکایت خواهم کرد. هرچند که بار‌ها اهالی محل از ارگان‌های ذیربط درخواست جمع آوری سگ‌های ولگرد را کرده اند، اما کسی جدی نگرفته و اهمیت نداده است. این چندمین بار است که سگ به بچه‌ها حمله می‌کند، اما حمله به دختر من از همه شدید‌تر بود. ما در مرکز شهر هستیم، اما در حومه شهر این مسئله خیلی زیاد است. حتی چند وقت پیش شنیدم که سگ به دو قلو‌هایی در نکا حمله کرده و یکی از آنها به شدت مجروح شده و بعد از چند روز جان باخته است. این موضوع باید توسط مسئولان جدی گرفته شود حتی مردمی که به در دفاع از حیوانات، به این سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند بی خبر از عواقب این کار که ممکن است جان مردم خصوصا کودکان بی دفاع ما به خطر بیفتد. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار