حزب‌الله با شلیک 150 راکت و پهپاد اراضی اشغالی را به آتش کشید-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

حزب‌الله با شلیک 150 راکت و پهپاد اراضی اشغالی را به آتش کشید

رسانه‌های اسرائیلی امروز پنجشنبه از یک حمله گسترده موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی و وقوع آتش‌سوزی در 15 نقطه خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 13
کد خبر: ۲۴۵۲۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که طی یک ساعت اخیر حزب‌الله لبنان با دستکم 30 پهپاد و 100 راکت این مناطق و به طور مشخص منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی و کتسرین در جنوب جولان اشغالی را هدف قرار داد.


آژیرهای هشدار دار جولان و صفد به صدا درآمده و همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود که چندین نفر در کتسرین زخمی شده‌اند. پدافند هوایی ارتش اشغالگر نیز در این مناطق فعال شده است.


رسانه‌های اسرائیلی سپس اعلام کردند که همه پایگاه‌های نظامی در صفد و جولان اشغالی مورد حمله شدید پهپادها، راکت‌ها و موشک‌های ضد زره حزب‌الله لبنان قرار گرفته‌اند و بیش از 150 راکت، موشک و پهپاد به سوی این مناطق شلیک شده است و 15 نقطه در جولان و الجلیل دچار آتش‌سوزی شده است.


رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در جریان این حمله، یک ساختمان در شهرک یرؤون واقع در الجلیل به شدت خسارت دید. 


 حزب‌الله روز گذشته نیز در پاسخ به ترور ۴ رزمنده خود در حمله تروریستی جنوب لبنان در روز سه‌شنبه و تداوم نسل‌کشی در غزه، با بیش از 200 راکت، مواضع ارتش اشغالگر را هدف قرار داد و موجب حریق‌های گسترده‌ای در اراضی اشغالی شد. به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی، ۲۱ تیم آتش‌نشانی تلاش کردند تا این آتش‌سوزی‌ها را مهار کنند.


 
پایگاه‌ «رویسه القرن» در مزارع اشغالی شبعا لبنان، پایگاه «الرمثا» در تپه‌های اشغالی کفرشوبای لبنان، کارخانه صنایع نظامی «پلاسان» متخصص در حفاظت از ماشین آلات و خودروهای ارتش دشمن، مقر فرماندهی لشکر شمال در پایگاه عین زیتیم، مقر نیروهای ذخیره لشکر شمال در پایگاه ذخیره لشکر الجلیل و انبارهای آن در «عمیعاد»،مقر یگان کنترل هوایی و اداره عملیات هوایی در جهت شمالی پایگاه میرون، پایگاه‌های رامیا و الراهب از جمله این مواضع بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده