حزب الله لبنان شهادت ۲ رزمنده خود در حمله پهپادی اسرائیل را تایید کرد-راهبرد معاصر

حزب الله لبنان شهادت ۲ رزمنده خود در حمله پهپادی اسرائیل را تایید کرد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان دو تن از رزمندگان این جنبش به شهادت رسیدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ حزب‌الله امروز دوشنبه اعلام کرد که دو تن از رزمندگان این حزب در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به دو خودرو در جنوب لبنان شهید شدند. با شهادت این دو رزمنده تعداد شهدای این جنبش از آغاز درگیری‌ها با اسرائیل به ۳۸۳ نفر رسید.

در همین حال، ارتش اسرائیل (IDF) اعلام کردند که رگبار موشک از لبنان به منطقه تقاطع گومه شلیک شد، اما همه آنها در مناطق باز سقوط کردند.

روز شنبه حمله موشکی به بلندی‌های جولان موجب کشته شدن ۱۲ صهیونیست شد. در حالی که حزب‌الله دخالت در آن را رد می‌کند، مقامات اسرائیلی این گروه را مقصر می‌دانند و قول تلافی می‌دهند.

پس از این حمله، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل انگشت اتهام را به سمت حزب الله گرفت و اطمینان داد که اسرائیل اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که حزب الله "بهای سنگینی" خواهد پرداخت. در همین حال، کابینه امنیتی اسرائیل به هر دو مقام اجازه داد تا در مورد "نحوه و زمان" واکنش این کشور به این حملات تصمیم بگیرند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای انجام هرگونه حمله موشکی به منطقه مجدل الشمس در بلندی‌های اشغالی جولان و کشته شدن شماری از صهیونیست‌ها را «قاطعانه» رد کرد و گفت که این حادثه به دلیل نقص گنبد آهنین رخ داده است. عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان خواستار تحقیقات بین المللی در مورد این حمله شد، زیرا هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول این حمله بوده است. / باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار