دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

اجرای طرح تردد خودروهای پر سرنشین، بعد از ماه رمضان

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح تردد خودروهای پر سرنشین(HOV) از بعد ماه رمضان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 17
کد خبر: ۲۷۱۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر،  پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری مشترک با سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به سالروز ۵۰ سالگی تشکیل سازمان حمل و نقل ترافیک اظهار داشت: تدوین برنامه استراتژیک برای بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک در دستور کار قرار گرفته است و استراتژی برقی سازی و استراتژی کاهش ناترازی ها از جمله شاخص‌های مورد نظر است.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما خرید خودرو گران و حتی کالای سرمایه است، اما استفاده از خودرو اعم از سوخت، مالیات‌ها و.... ارزان است، اظهارداشت: این در حالیست که در کشورهای دیگر این اعداد بالاتر و برعکس است و ما نیازمند فضای تنفس هستیم و اولین گام در استراتژی حمل و نقل برای کاهش ترافیک، ارائه خدمات مجازی، برای کاهش سفر، سپس سفر با وسایل حمل و نقل پاک است و در قسمت آخر تمرکز بر کنترل بر سفر با وسیله شخصی مد نظر قرار دارد.

 

وی اعلام کرد: باید سعی کنیم شبکه پیاده و دوچرخه سواری را توسعه دهیم و شبکه زیر زمینی برای حرکت پیاده و دوچرخه ایجاد کنیم. این طرح شبکه زندگی نام دارد و تلاش می‌کنیم همه مناطق تهران را مستقل از تردد خودرو به هم وصل کند. این شبکه را از منطقه ۲ شروع کرده‌ایم و امیدواریم تمام تهران متصل به این شبکه سبز و زندگی شود.

 

وی از خط کشی فیروزه‌ای در معابر تهران برای شناساندن مسیر شبکه زندگی خبر داد و گفت: از نظر اقتصادی تا این لحظه شاهد عدم توسعه دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک هستیم، اما در حال برنامه ریزی برای کاهش ریسک هستیم.

 

علیمردانی در مورد فعالیت موتورسیکلت در تهران گفت: سهم موتورسیکلت در حمل و نقل شهری ۱۱ درصد است و قرارگاه موتور سیکلت با ریاست شهردار تهران را تشکیل دادیم که انضباط بخشی، ساماندهی موتورها، معاینه فنی و پلاک آنها ذیل این قرارگاه پیگیری خواهد شد.

 

علیمردانی در پاسخ به سوال مهر در مورد اجرای طرح HOV یا طرح تردد خودروهای پر سرنشین گفت: این طرح از بزرگراه همت تا چمران پایلوت اجرا می‌شود. البته اجرا در ماه پایانی سال ترافیک تهران را درگیر می‌کند و بعد از ماه رمضان احتمالاً اجرایی خواهد شد.

 

وی درباره تغییر ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان گفت: چهارشنبه در مورد این موضوع با حضور آقای زاکانی تصمیم‌گیری می‌شود.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تراموا در حال تست است و در برخی نقاط تهران مثل مسیرهای شمالی- جنوبی به دلیل شیب خیابان قابل استفاده نیست. تست شبانه فعلاً مثبت بوده و نتیجه به شورای شهر و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

 

علیمردانی در مورد خودروهای پلاک‌های شهرستان بیان داشت: ۲۸ درصد خودروهایی که در مرکز شهر تهران تردد می‌کنند پلاک غیر تهران دارند که اکثراً (۲۲ درصد) برای حومه شهر تهران است.

 

وی از اجرای طرح تور عنکبوت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و کنترل ترافیک تهران است./ مهر

ارسال نظر