هشدار به تهرانی‌ها؛ رگبار و طوفان لحظه‌ای در راه-راهبرد معاصر

هشدار به تهرانی‌ها؛ رگبار و طوفان لحظه‌ای در راه

طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ خرداد) آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعد از ظهر و شب همراه با افزایش ابر و سرعت وزش باد پیش‌بینی می شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر،  اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار و رعد و برق همچنین طوفان لحظه‌ای در استان خبر داد.

 

بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقش‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ خرداد) صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعد از ظهر و شب همراه با افزایش ابر و سرعت وزش باد پیش‌بینی می شود. طی این مدت در بعضی مناطق به‌ویژه در نیمه شمالی استان، در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است و رخداد رگبار شدید، آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در دامنه‌ها و ارتفاعات دور از انتظار نیست همچنین گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک با احتمال طوفان لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

 

از دوشنبه تا چهارشنبه (۲۸ تا ۳۰ خرداد) آسمان صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات و وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گرد و خاک در نیمه جنوبی و مناطق غربی استان مورد انتظاراست.

 

فردا افزایش محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 

آسمان تهران فردا (۲۷ خردادماه) کمی ابری ، از بعد از ظهر افرایش ابر و باد، گاهی بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۸ خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، از بعد از ظهر بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار