کدام شخصیت بیشترین شانس جانشینی نتانیاهو را دارد؟-راهبرد معاصر

کدام شخصیت بیشترین شانس جانشینی نتانیاهو را دارد؟

گسترش شکست‌ها و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی تحت رهبری بنیامین نتانیاهو، لیکود را هم به فکر یافتن جانشینی برای وی انداخته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۵۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتایج آخرین نظر سنجی انجام گرفته که شامگاه جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که بیش از هفتاد در صد از اعضای لیکود جانشینی در ذهن خود برای نتانیاهو دارند در حالی که یوسی کوهن در صدر شخصیت‌هایی قرار گرفته و گفته می‌شود احتمالا جانشین بنیامین نتانیاهو در رهبری لیکود شود.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، هدف از این نظر سنجی رسیدن شخصیتی است که اعضای حزب لیکود قصد دارند او را جانشین نتانیاهو کنند، چون در راستای ایجاد تغییر و تحول گسترده در ساختار سیاسی و از آن مهم‌ترین پایان دادن با حکومت نتانیاهو بعد از ۶ دوره نخست وزیری، باید شخصیتی مورد اجماع باشد.

در چارچوب این هدف نظر سنجی انجام گرفته در میان اعضای رسمی حزب لیکود، مشخص کرد، کوهن با کسب ۱۸ درصد از کل آرا از بقیه نامزد‌های احتمالی پیشی گرفته است.

اعضای لیکود به پرسش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که پرسیده بود: چه کسی بایددر انتخابات آینده رهبر حزب لیکود باشد؟ بعد از یوسی کوهن به یوآف گالانت وزیر جنگ ۱۲ درصد از آرای لیکود را دریافت کرد، تا در رتبه دوم قرار بگیرد در حالی یاریو لوین وزیر دادگستری اسرائیل با کسب ۱۱ درصد از آرا در رتبه سوم قرار گرفت، نیر برکات هم با ۸ درصد رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که ۹ درصد هم اعلام کردند، ۸ نام اعلام شده در این نظر سنجی را واجد شرایط رهبری حزب نمی‌دانند.

به گزارش این رسانه عبری زبان با اینکه ۱۸ درصد از اعضای لیکود از یوسی کوهن نام بردند، اما ۲۰ درصد از آنها هم اعلام کردند، نمی‌دانند چه کسی می‌تواند جایگزین نتانیاهو در رهبری لیکود باشد، اما ۷۱ یک درصد از اعضای لیکود از شخصیت دیگری به جز نتانیاهو سخن گفتند.

اعضای لیکود همچنین به پرسش دیگری در رابطه با اینکه تصور می‌کنند که چه پرونده‌هایی مهم‌ترین اولویت تاثیر گذاری را در انتخابات آتی خواهند داشت، پاسخ داده و نظرات خود را با اعطای امتیاز درصد به هریک از پرونده و با در نظر گرفتن امکان تجاوز نسبت به بیش از ۱۰۰ درصد ارائه کردند که حاصل آن به ترتیب ذیل است.

۵۵ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند جنگ در شمال و جنوب مهمترین پرونده است، ۴۸ درصد شرایط اقتصادی را مهمترین پرونده اعلام کردند، ۴۱ درصد شکست در ۷ اکتبر را تاثیر گذارترین مسئله عنوان نموده و ۲۵ درصد هم پرونده خدمت نظامی حریدیم‌ها در ارتش را بیشتر مسئله دانستند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار