نخست وزیر ایتالیا: اسرائیل در حال فروافتادن در تله حماس است-راهبرد معاصر

نخست وزیر ایتالیا: اسرائیل در حال فروافتادن در تله حماس است

نخست وزیر ایتالیا گفت که به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال فروافتادن در تله حماس است و تله حماس برای منزوی کردن آن (اسرائیل) است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۵۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا شنبه در کنفرانسی خبری پس از اجلاس سران گروه در ایتالیا در عین حال خودداری سران گروه هفت از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را توجیه کرد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، وی با بیان اینکه حامیان رژیم صهیونیستی «باید برای امنیت اسرائیل اظهارات روشنی را به اسرائیل بگویند» افزود: این دقیقا همان کاری است که ایتالیا انجام می‌دهد.

 

نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به این پرسش که چرا گروه هفت قتل عام غیرنظامی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد، به هفته هفتم اکتبر مقاومت فلسطین به این رژیم اشاره کرد و گفت: به نظر من، ما باید به یاد بیاوریم که چه کسی همه این مسائل را شروع کرد و شروع‌کننده آن اسرائیل نبود.

 

وی افزود: اکنون ما باید برای صلح تلاش کنیم و صلح یعنی گفتگو، به رسمیت شناختن حق اسرائیل برای داشتن امنیت، زندگی در صلح و حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری که در آن در آرامش زندگی کنند. این تنها راه برای حل این مشکل است و کار ما گفتگو با همه طرف‌هاست.

 

ملونی در بخش دیگری از اظهارات خود به جنگ در اوکراین پرداخت. وی گفت: آزادسازی دارایی‌های مسدودشده روسیه در غرب ارتباط مستقیمی با روند صلح و پرداخت هزینه بازسازی اوکراین دارد. آزادسازی دارایی‌های روسیه مستقیما به مذاکرات صلح بستگی دارد که یکی از موضوعات آن پرداخت هزینه بازسازی اوکراین است.

 

وی همچنین پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای صلح با اوکراین را «پروپاگاندا» خواند.

 

سران گروه هفت در نشست ایتالیا توافق کردند که از محل سود دارایی‌های مسدودشده روسیه در غرب ۵۰ میلیارد دلار به اوکراین وام بدهند. سران گروه هفت همچنین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مسکو باید هزینه خسارات وارد آمده به اوکراین را بپردازد. بانک جهانی این هزینه را ۴۸۶ میلیارد دلار برآورد کرده است.

 

همزمان با نشست سران گروه هفت در ایتالیا، پوتین جمعه در نشستی با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه این کشور گفت که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در رابطه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیرو‌های خود را از چهار منطقه‌ای که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف می‌کند و وارد مذاکرات صلح خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار