پزشکیان: جز تعامل با دنیا نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

پزشکیان: جز تعامل با دنیا نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ما نمی‌توانیبه دیگران چنگ و دندان نشان بدهیم، ما باید با دشمنان مدارا کنیم و جز تعامل دنیا نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۶۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ عصر امروز یک شنبه ۲۷ خرداد ماه مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه تهران که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شده بود، گفت: فلسفه حضورم در انتخابات ایران است که  ما در حال حاضر گرفتار تفرقه و نفاق شده ایم و اگر می خواهیم  ایران را نجات دهیم باید اختلافات را کنار بگذاریم
وی افزود: هر چقدر عمق اختلافات ما بیشتر باشد هیچ قدمی برای ایران نمی شود بر داشت و عامل اصلی همه گرفتاری های ما این است که یک عده ای تصور می کنند که آن ها حق هستند و بقیه نا حق، حق مال همه ایران و همه قومیت هاست.
پزشکیان تصریح کرد:قدم اول گفت و گو و تعامل این است که تحمل کنیم سلایق مختلف را ، دنیا دنیایی نیست که با یک دیگر نباید به صورت دستوری صحبت کنیم.
وی افزود: آمرانه نباید با مردم صحبت کرد و اگر منطق قوی باشد حرف ها پذیرا می شود ، اخراج کردن و ستاره دار کردن جای دانشگاه نیست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: توهین کردن بی احترامی کردن، خواهی نخواهی دعوا به وجود می آورد و ما باید اختلافات داخل خودمان را حل کنیم باید تحمل خودمان را بالا ببریم.
نامزد جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حالا اگر ما با یک دیگر وحدت کردیم مسائل حل می شود و منطق، راه اصلی مشکلات کشور است.
پزشکیان در ادامه گفت: بحث دوم بنده این است که نمی شود در این مملکت به توسعه فکر کنیم ولی با دنیا ارتباط منطقی نداشته باشیم.
وی افزود: ما نمی توانیم به دیگران چنگ و دندان نشان بدهیم، ما باید با دشمنان مدارا کنیم و جز تعامل دنیا نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
وی تصریح کرد: در همین سرود جمهوری اسلامی ایران را که در ابتدای این برنامه همه خواندیم به کلمه آزادی رسیدیم، خداوکیلی کلمه آزادی را به کجا رساندیم.
در ادامه پزشکیان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه گفت: بنده نوع برخورد با اساتید و دانشجویان را نخواهیم پذیرفت و آیین نامه انضباطی را تغییر خواهم داد.
وی در پاسخ به نماینده دانشجویان انجمن اسلامی تصریح کرد: من دست کسانی که در ایران بمانند و بخواهند در ایران خدمت کنم می بوسم.
وی در ادامه در پاسخ به سوال هنجار شکنانه یکی از دانشجویان گفت: آزادانه حرف بزنید ولی این  بنده می گویم که من رهبری را قبول دارم و آزادی این نیست که هرکسی که میخواهیم توهین کنیم.
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان گفت: دانشگاه جای توسعه است نه توهین، رییس جمهور در چارچوب ساختار اداری می تواند مشکلات را حل کند، من معتقدم خیلی روشن می شود در خیلی از موضوعات مداخله کرد و موضوعات را حل کرد.
پزشکیان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با کابینه خود گفت: بنده هنوز برای وزار تصمیمی نگرفته ام و این گونه نخواهد بود صرفا از یک جناح خواست چپ یا راست افرادی را بر نخواهم گزید و شایسته گزینی خواهیم کرد.
این نامزد ریاست جمهوری در بخش پایانی صحبت های خود گفت: می توانیم در عرض پنج شش ماه می شود جلوی فساد در خیلی از موارد را بگیریم مثل فساد در قاچاق کالا یا گرفتن فرار های مالیاتی.
 
پزکشیان اظهار کرد: اگر اصلاحات قرار است انجام شود باید راه جدل کنار گذاشته شود. وگرنه باید انقلاب کرد.  راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان تر خواهد بود. راه باریک آزادی با نسخه آسان حل نخواهد شد. 
وی افزود: ما به جامعه ‌ای قدرتمند برای عدم حرکت حاکمیت به دیکتاتوری نیاز داریم. اعتراض حق دانشجو است و با اغتشاشات متفاوت است. عده زیادی خارج از کشور منتظرند تا در کشور هرج و مرج شود.
وی در ادامه گفت: اگر به اصل نظام منتقدید رای ندهید اما بی احترامی نکنید.محیط زیست تهران اینگونه دوام نخواهد آورد و متعجبم از اینکه چرا منابع زیر زمینی را اینگونه نابود میکنیم؟
کاندیدای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پایان عنوان کرد: به هیچ وجه با زور نمیتوان یک تفکر را در جامعه حاکم کرد. تاکنون نه مجوز مطب داشتم ، نه سهام داشتم و نه پولی از مریضی گرفته‌ام. طرح نور و گشت ارشاد به نتیجه نخواهد رسید. 
پزشکیان در پایان گفت: نباید کاری کنیم تا دختران و زنان ما نسبت به اعتقادات متنفر باشند. اینکه هرکس چه پوششی دارد به ما ارتباطی ندارد. تا جایی که در اختیار من باشد در مقابل این موضوع خواهم ایستاد و سایر افراد و نهادها را نیز قانع خواهم کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده