پیش بینی بورس شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳/ نشانه‌های مثبت تکنیکال شاخص کل-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳/ نشانه‌های مثبت تکنیکال شاخص کل

بورس تهران در حالی به استقبال تابستان 1403 می‌رود که در بهار سال جاری، شاخص کل 150 هزار واحد عقب نشست. اهالی بازار نگاهی خوشبینانه به شرایط تالار شیشه‌ای در دومین فصل از سال دارند. با این وجود برخی موضوعات به عنوان دغدغه بورسی‌ها در شروع تابستان به شمار می‌روند که ممکن است شکل‌گیری روند مثبت در شاخص‌های بورسی تهدید کند. در راستای پیش بینی بورس شنبه، چه رفتاری از بازار سرمایه محتمل است؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۲۴۶۳۳۸

به گزارش راهبرد معاصر، بهار 1403، با وجود شروع خوب نماگرهای تالار شیشه‌ای، خاطره خوشی در ذهن سهامداران بورس تهران ثبت نکرد. با پایان آخرین روز معاملاتی خردادماه، شاخص کل در پایان اولین فصل از سال، 6.87 درصد معادل 150 هزار و 762 واحد عقب نشینی کرد. در سوی دیگر، اوضاع نمادهای کوچک و متوسط بازار حتی بدتر بود. شاخص هم‌وزن در پایان سه ماهه اول سال، بیش از 10.3 درصد، معادل 76 هزار واحد عقب‌گرد داشت.


معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، سه هزار و 159 میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را نیز 5.7 میلیارد برگه سهم ثبت کرد. 

 

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود 41 میلیارد و 500 میلیون تومانی پول حقیقی به سهام و حق تقدم‌ها خبر می‌دهد.


پیش بینی بورس شنبه 2 تیر 1403

نگاهی به چارت شاخص کل نشان می‌دهد، پس از سرنوشت تراژیک بازار سرمایه در اردیبهشت و خردادماه، حال این نماگر به محدوده حمایتی مهمی رسیده است. علاوه بر این سنگر خریداران، نشانه مثبت دیگری نیز در چارت شاخص کل بروز پیدا کرده است؛ واگرایی میان نماگر و ادیکاتور RSI. در نمودار شاخص کل، موقعیت‌های مشابهی دیگری از واگرایی میان نماگر اصلی بازار سرمایه و اندیکاتور RSI، مشخص شده است.

 

انتظار پول هوشمند برای مشخص شدن چهره چهاردهمین رئیس جمهوری کشور و به تبع آن، سبک و سیاق سیاست‌های کشور در چهار سال آتی، باعث شده تا اتفاقاتی چون کاهش مجدد نرخ اخزا، افزایش تدریجی نرخ نیمایی دلار، خبر اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها و پایان ماجرای سقف مالیاتی به نفع بازار سرمایه در فضای انتخابات قرار گیرد.

 

در راستای پیش بینی بورس شنبه، انتظار می‌رود بهبودی که از سه‌شنبه هفته گذشته در جریان دادوستدهای بورس ادامه یابد و همچنین حجم و ارزش معاملات در کانال سه هزار میلیاردی تثبیت شود. با این وجود حال و هوای انتخاباتی در بازار سرمایه همچنان اجازه شکل‌گیری یک روند مثبت را به بازار نمی‌دهد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار