پیش بینی بورس یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

کلیت نمادهای بورسی با وجود رنگ سبز نماگرهای سهامی، وضعیت خوبی را در جریان معاملات نخستین روز تابستان تجربه نکردند. این رفتار بازار سهام بر خلاف انتظاری بود که در راستای معاملات دو روز پایانی هفته گذشته، شکل گرفت. در حال حاضر، سرنوشت بازار سرمایه در هفته پیش از انتخابات 1403 چگونه رقم خواهد خورد؟
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۵۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.18 درصدی، معادل سه هزار و 671 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 47 هزار و 651 واحدی قرار گرفت. رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد 0.04 درصدی (معادل 246 واحد) در پله 665 هزار واحدی قرار گرفت.

 
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز شنبه، دو هزار و 704 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را 5.3 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

 
از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج 266.1 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

 
جریان معاملات بورس تهران در روز آغازین تابستان 1403، نمودی از ترس و امید اهالی تالار شیشه‌ای بود. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، میان اسرائیل و لبنان، اجازه ادامه مسیری که بازار در دو روز پایانی هفته گذشته طی کرده بود را نداد. به گونه‌ای که صندوق‌های اهرمی که در پایان معاملات چهارشنبه به صف خرید نشسته بودند، در سوی منفی دامنه نوسان ایستادند. 

 
در کنار این موضوع، ابهام بورسی‌ها نسبت به مشخص نبودن چهره اول دولت چهاردهم و برنامه‌های اقتصادی مرتبط به بورس و صنایع، نیز در روند معاملات تاثیر خود را گذاشت. به همین واسطه با وجود ادامه رشد دلار نیما، تزریق 800 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و افت بازدهی نرخ اوراق خزانه‌داری (اخزا) به زیر 30 درصد، بازار همچنان نمی‌تواند تصمیم محکمی در راستای آغاز روند صعودی گیرد. 

 از این رو، در صورت کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه و همچنین مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌توان انتظار رشد نماگرهای سهامی در چشم‌انداز کوتاه‌مدتی را داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار