مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود

سرپرست ریاست‌جمهوری در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت، گفت: نمی‌شود حکمرانی خوب و توسعه داشت، اما به بخش سلامت توجه نکرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۳۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، محمدمخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین افتتاح و بهره برداری از ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت، گفت: یک روزی در کشور هر کسی دچار سرطان می‌شد نگرانی داشت که چطور برای درمان به تهران بیاید اما امروز حتی برای شهرهای بسیار کوچک هم امکانات درمان سرطان رفته است.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شهید رییسی جامع نگر بودن ایشان نسبت به مسائل بود و از وضعیت مردم غافل نبود.


مخبر تاکید کرد: در حوزه آب، رئیس جمهور شهید استان های دچار چالش آبی را هدف گیری کرد و به صورت ضربتی مشکل را حل کرد. در حوزه کشاورزی یکی از دغدغه های ایشان این بود که نباید امنیت غذایی کشور به خطر بیفتد.


سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ایشان این بود که جامع‌نگر بود. در قضیه آب سیستان و بلوچستان دل رییس‌جمهور شهیدمان، خون بود. وقتی سراغ صنعت، فولاد، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی هم رفت، همین روحیه را داشت. در حوزه امنیت غذایی وقت کافی برای تامین نیازهای اساسی مردم می‌گذاشت. روزهای یکشنبه از ساعت 7 صبح کار ایشان رسیدگی به مسائل اساسی و امنیت غذایی مردم بود. استان به استان و شهر به شهر مشکلات را دنبال کرد. با این پیگیری‌ها بود که نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به 5-6 درصد کاهش یافت. او از سرزنش‌هایی که می‌شنید، ناراحت نمی‌شد. وقتی وعده تولید مسکن را داد خیلی‌ها حتی در مجلس به ایشان خرده می‌گرفتند که نمی‌توانید اما 2.7 میلیون مسکن تولید شد.


مخبر ادامه داد: در ابتدای شروع کار این دولت در اقتصاد، در درآمدها، انتقال منابع ارزی، فروش نفت و درآمدهای ناشی از آن مشکل داشتیم. تورم تولیدکننده در اردیبهشت 1400، 103 درصد و تورم مصرف کننده حدود 58-59 درصد بود. اصلاح این اعداد نیازمند زمان بود. امروز رشد نقدینگی و پایه پولی را مشاهده کنید، مسیر اصلاح این نرخ‌ها در این مدت ایجاد شد هر چند که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم.


سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: از وزیر بهداشت و درمان، معاونان ایشان، خیران همکار با دولت و وزارت بهداشت و روسای علوم پزشکی سراسر کشور تشکر می‌کنم. گزارشی که در این جلسه ارائه شد، کار بزرگی بود. تازه پروژه‌هایی که افتتاح شد و پروژه‌هایی که در حال افتتاح هستند به صورت کامل، بیان نشد. شهید رییسی در حوزه بهداشت و درمان نیز توجه زیادی داشت.


وی ادامه داد: نمی‌شود حکمرانی خوب و توسعه داشت اما به بخش سلامت توجه نداشت. بحث سلامت محدود به بخش درمان نیست بلکه روان، فرهنگ، جسم و اقتصاد وجوه آن هستند و اتفاقا نزدیک 80 درصد این عوامل خارج از حوزه سلامت است. یکی از اقداماتی که رییس‌جمهور شخصا دنبال کرد، برنامه‌ریزی در جزیی‌ترین امور از قبیل کودکان زیر 7 سال، مادران باردار و بیمه 10-12 میلیون نفر بود.


مخبر با بیان اینکه «فاقد بیماری» جز سرفصل‌های اساسی کشور است، ادامه داد: جهت‌گیری وزارت بهداشت و درمان بسیار علمی و جامع است و کارهای بزرگی انجام شد. وقتی به بنده گفتند برای افتتاح این پروژه‌ها بیایم، گفتم بررسی کنید که هیچ یک از این طرح، نیمه کاره نباشد و به صورت تمام و کمال تحویل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته باشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار