رشد بورس ادامه یافت-راهبرد معاصر

رشد بورس ادامه یافت

 بورس امروز هم رشد کرد تا امیدها برای بازگشت روند متعادل به معاملات بیشتر شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۴۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ برخلاف هفته‌های گذشته که انتظارات منفی و کم‌رمقی از بازار وجود داشت، به نظر می‌رسد در هفته ابتدایی تیرماه، بازار با یک هفته معاملاتی خوب و مثبت مواجه باشد.
نوع و رفتار سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در دو روز پایانی هفته معاملاتی گذشته، کارشناسان و اهالی تالار شیشه‌ای را به پایان روند نزولی فرسایشی دو ماه اخیر امیدوار ساخته است
 
علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بازگشت دامنه نوسان به بازه ۶ درصدی، تصمیم مثبتی از سوی سازمان بورس است که در همین ۲ روزی که از اعلام آن می‌گذرد توانست تغییر در بورس ایجاد کند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همین خبر باعث شد تا بازار سرمایه در دو روز اخیر معاملاتی، شرایط بهتری را تجربه کند. ارزش معاملات افزایش پیدا کند و حتی صف‌های خرید در صندوق‌های اهرمی و خیلی از سهام بزرگ، مشاهده شود.
وی افزود: افزایش هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات، این سیگنال را به بورسی‌ها مخابره کرده که بازار سرمایه می‌تواند در اولین هفته تابستان، حرف‌هایی را برای گفتن داشته باشد.
مومنی تاکید کرد: شرایط بازار به طور کلی بسیار بهتر شده است. حجم مثبت‌های بازار بسیار بیشتر است و در حالی که حمایت کمی از بازار صورت می‌گیرد، حجم و روند طبیعی معاملات، باعث رشد نمادها و نماگرها شده است.
در معاملات روز شنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس ۳ هزار و ۹۳۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴۷ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.
شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۲۴۱ واحدی در رقم ۶۶۵ هزار و ۹۷۳ واحدی ایستاد.
شاخص کل فرابورس با رشد ۶۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۴۶۵ واحد به سطح ۱۱۵ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.
 
روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و ۱۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.
امروز نماد وبملت (بانک ملت)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و ثفارس (توسعه و عمران فارس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی)، نوری (پتروشیمی نوری) و وخارزم (سرمایه گذاری خوارزمی)، تعلق داشت.
 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان بود که ۷۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.
ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان رسید.
 
تعداد نمادهای مثبت ۳۰۸ نماد و تعداد نمادهای منفی ۴۸۱ نماد بوده است. یعنی حدود ۶۱ درصد نمادها قرمز بودند.
در معاملات شنبه، ۱۰۶ نماد صف خرید داشتند و ۲۰۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۹ درصدی به ۴۰۴ میلیارد تومان رسید./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده