رشد ۲۰۰۰ درصدی ارزش صف‌های خرید امروزِ بورس-راهبرد معاصر

رشد ۲۰۰۰ درصدی ارزش صف‌های خرید امروزِ بورس

بورس امروز سبزپوش بود تا اولین واکنش به پایان انتخابات ریاست جمهوری مثبت باشد
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۴۸۴۲۱

به گزارش راهبردمعاصر؛ علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه گفت: از سال ۹۹ تاکنون مهمترین عاملی که باعث سبزپوشی یا افت شاخص‌های بورس شده است به مفهوم اعتماد سهامداران باز می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در این مدت عنصر اعتماد به حدی مفهوم پیدا کرد که حتی خبرهای تاثیرگذار نظیر اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها، اصلاح بند «س» تبصره ۶ لایحه بودجه و حتی رشد تدریجی نرخ دلار نیما اثر مثبت کمی بر بازار داشتند.

وی افزود: با مشخص شدن نتیجه انتخابات، به نظرمی رسد سهامداران به بازگشت به بورس امیدوار شده و سبزپوشی امروز بازار نیز به همین دلیل بوده است.

بورس یکپارچه سبزپوش شد

در معاملات روز شنبه 16 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 88 هزار و 179 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 188 هزار و 849 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 23 هزار و 55 واحدی در رقم 698 هزار و 98 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 819 واحدی به رقم 22 هزار و 973 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 6 هزار و 71 واحد به سطح 125 هزار و 58 واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بازار سرمایه

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 538 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 39 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای بوعلی، وامید، تاپیکو و ثمسکن بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای جم، سپید، تجلی، وبملت و وخاور تعلق داشت.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 21 هزار و 590 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 14 میلیارد تومان بود که 37 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 58 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 905 میلیارد تومان رسید.

رشد ۲۰۰۰ درصدی ارزش صف‌های خرید بورس

تعداد نماد های مثبت ۶۸۴ نماد و تعداد نماد های منفی ۹۴ نماد بوده است. یعنی حدود ۸۸ درصد نمادها سبز بودند.

در معاملات شنبه، 520 نماد صف خرید داشتند و 55 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2026 درصدی نسبت به روز کاری قبل معاملاتی به 2 هزار و 998 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 172 میلیارد تومان رسید./فارس 

کلمات کلیدی: بورس‌ رشد بورس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده