شفاف سازی ۴ پالایشی‌ روی کدال/ثبات به بورس بر می گردد؟-راهبرد معاصر

شفاف سازی ۴ پالایشی‌ روی کدال/ثبات به بورس بر می گردد؟

تا کنون شپنا، شتران، شاوران و شبریز ۴ نماد پالایشی هستند که به واسطه ی ابلاغیه هیات دولت مبنی بر اصلاح دستورالعمل نرخ خوراک فرآورده های پالایشی، شفاف سازی های خود را راهی کدال کرده اند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال ابلاغ تصویب نامه هیات دولت مبنی بر اصلاح دستورالعمل اخیر نرخ خوراک و فرآورده‌های پالایشی، پالایشگاه ها موظف به افشا آثار آن شدند. به همین ترتیب تا کنون شپنا، شبریز، شاوان و شتران چهار پالایشگاهی هستند که شفاف سازی های خود را راهی کدال کردند و خبر از تعدیل های مثبت به واسطه ی این ابلاغیه  در صورت های مالی خود دادند.

 

پالایشی‌های بورس ملزم به افشای اطلاعات شدند

گفتنی است سود خالص حسابرسی نشده شپنا، 37.815 و تعدیل انجام شده 4.750 میلیارد،  سود خالص حسابرسی نشده شبندر،26.266  و تعدیل انجام شده 2.846  میلیارد،  سود خالص حسابرسی نشده شتران، 19.790  و تعدیل انجام شده 2.245 میلیارد و  سود خالص حسابرسی نشده شبریز، 6.136 و تعدیل انجام شده 1.010  میلیارد بوده است.

 

ثبات به بازار سرمایه بر می گردد؟

طبیعی است یکی از نتایج تعدیل مثبت می‌تواند افزایش سود خالص باشد که به دلیل کاهش هزینه‌ها یا افزایش درآمدها حاصل می‌شود. از طرفی این امر p بر e سهام پالایشی را تغییر خواهد داد که می تواند منجر به افزایش اقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این گروه شود.

 

گفتنی است با توجه به کاهش نرخ اخزا به واسطه ی مداخله ریالی بانک مرکزی، ابلاغیه اخیر در خصوص تصحیح نرخ خوراک، مطرح شدن بحث  تجدید ارزیابی خودرویی ها و همچنین رشد آرام نرخ نیما و برداشته شدن محدودیت دامنه ی نوسان از هفته ی آتی، به نظر می رسد بازار سهام بعد از گذر از روز های پر چالش، کم کم می تواند شرایط با ثبات تری را تجربه کند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده