زنگ خطر ایجاد فتنه در کمپین نامزد اصلاحات-راهبرد معاصر
وحیدی: انتخابات با حضور ناظران مختلف در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد رهبر انقلاب:‌ دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ درحال تکمیل... رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

زنگ خطر ایجاد فتنه در کمپین نامزد اصلاحات

اظهارات نابخردانه‌ای که باعث ایجاد فتنه ۸۸ شد، در ۱۴۰۳ می‌تواند بلوایی دیگر به پا کند و جرقه آن را کسی نزده است جز همان که در کارنامه خود امضای برجام دارد، باعث ایجاد رکود و مشکلات بزرگ اقتصادی شد و درنهایت برای مردم عایدی چندانی نداشت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۵۷۳

زنگ خطر فتنه ظریف در کمپین نامزد اصلاحات

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ وزیر امور خارجه پیشین کشورمان این روزها تمام وقت در خدمت یکی از نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان است؛ هرچند در ستاد انتخاباتی همان نامزد صف طویلی از شخصیت های وابسته به این جناح برای حمایت یا در ادامه، گرفتن پست و سمتی حضور دارند. 

جوانان این مرز و بوم از یاد نبرده اند زمانی که همسر یکی از عناصر برجسته اصلاحات بعد از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 اعلام کرد، «اگر تقلب شد، بریزید تو خیابونا»!


در این میان انتشار چند نظرسنجی معتبر ملی همچون ایسپا یا صداوسیما که نشان دهنده اقبال جامعه به سمت نامزدهای جبهه انقلاب و کسانی است که تمایل قاطعی به ادامه دادن راه شهید آیت الله رئیسی دارند، به همراه استقبال نه چندان گرم از نامزد اصلاح طلبان در چند شهر مختلف در مقایسه با استقبال پرشور از نامزدهای رقیب باعث شده است جریان اصلاحات دانسته یا ندانسته بازی خطرناکی را در پیش بگیرند.


وزیر امور خارجه پیشین کشورمان چهارشنبه شب و بیش از یک هفته تا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش حامیان نامزد اصلاح طلبان در برج میلاد در خوشبینانه ترین حالت، از سر هیجان مدعی شد، «شنبه ۹ تیر از رئیس جمهور پزشکیان استقبال خواهیم کرد». استفاده از این تعبیر در دایره لغات سیاسیون کشور تازگی ندارد و اگر بخواهیم بدبینانه و مشکوک به ماجرا بنگریم، می تواند جرقه ایجاد فتنه و آشوب در کشور به وسیله حامیان اصلاحات باشد.

 
در حافظه تاریخی ملت ایران، فتنه 88 نماد استفاده از چنین تعبیر خطرناکی است. جوانان این مرز و بوم از یاد نبرده اند زمانی که همسر یکی از عناصر برجسته اصلاحات بعد از انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 اعلام کرد، «اگر تقلب شد، بریزید تو خیابونا»! مدتی نگذشته بود که پس از پایان رأی گیری و قبل از اعلام نتیجه، نامزد مطلوب اصلاحات و از عناصر اصلی فتنه همان سال در نشست خبری، خود را برنده قطعی انتخابات دانست.


هدف از این مقایسه نزدیکی و شباهت دو رخداد است؛ همان اظهارات نابخردانه ای که باعث ایجاد فتنه 88 شد، در 1403 می تواند بلوایی دیگر به پا کند و جرقه آن را کسی نزده است جز همان که در کارنامه خود امضای برجام دارد، باعث ایجاد رکود و مشکلات بزرگ اقتصادی شد و درنهایت برای مردم عایدی چندانی نداشت.


اظهارات نسنجیده وزیر امور خارجه پیشین کشورمان می تواند باعث ایجاد آشوب و چنددستگی در کشور شود؛ درحالی که جمهوری اسلامی ایران به تازگی در حال زدودن گردوخاک فتنه های دو سال اخیر است و البته برخی زخم های فتنه 88 همچنان بر پیکر جامعه نمود دارد.


در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حامیان و همراهان نامزدها انتظار می رود مراقب اظهارات و رفتارهایشان باشند، زیرا کوچک ترین خطایی حتی سهوی می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. در این میان از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز انتظار می رود بیش از پیش هشیار باشند و بیماری را قبل از حادث شدن درمان کنند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار