کلمبیا سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد-راهبرد معاصر

کلمبیا سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

در پی قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بی وقفه علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه، «گالی داگان» سفیر این رژیم امروز یکشنبه خاک کلمبیا را ترک کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۷۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مارگارتا مانگارز» سفیر کلمبیا در فلسطین اشغالی نیز اواخر ماه ژوئن جاری به ماموریت دیپلماتیکش پایان خواهد داد و تل آویو را ترک خواهد کرد.

این قطع روابط دیپلماتیک پس از آن انجام گرفت که «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا اول ماه مه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد که این کشور در واکنش به جنگ بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روابط دیپلماتیکش را با این رژیم قطع می‌کند.

همچنین «لوئیس گیلبرتو موریلو» وزیر خارجه کلمبیا به تازگی در گفتگو با شبکه خبری «الجزیره» گفت که کشورش روابط با رژیم صهیونیستی را به دلیل اینکه این رژیم قوانین بشردوستانه بین المللی را رعایت نکرده و آنها را زیر پا گذاشته، قطع کرده است.

موریو در گفتگو با این شبکه قطری، افزود: گوستاوو پترو رئیس جمهور به دلیل رعایت نشدن قوانین بشردوستانه بین المللی از سوی اسرائیل، دستور قطع روابط ما با آنها را صادر کرد.

وی گفت: غزه در آستانه نسل کشی است و آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، مغایر با قوانین بین المللی است.

رئیس‌جمهور کلمبیا در ماه‌های گذشته به شدت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرده و از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته بود برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

پترو همچنین با بیان اینکه «اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد»، به روابط با رژیم صهیونیستی که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای بوگوتا از نظر امنیتی و همچنین در حوزه تجاری بوده است، پایان داد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار