دانشگاه کلمبیا در برابر دانشجویان: روابط با اسرائیل را قطع نخواهیم کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دانشگاه کلمبیا در برابر دانشجویان: روابط با اسرائیل را قطع نخواهیم کرد

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
کد خبر: ۲۳۸۵۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دانشجویان معترضان دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت‌های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم. "

در بیانیه مینوچه نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیای آمریکا آمده است: «هر دو طرف در این گفتگو‌ها پیشنهاد‌های قوی و متفکرانه‌ای ارائه کردند و با حسن نیت برای رسیدن به نقاط مشترک کار کردند. ما از همه آن‌ها برای تلاش و کوشش طولانی تشکر می‌کنیم و آرزو داشتیم این گفتگو‌ها به نتیجه متفاوتی می‌رسید.»

در حال حاضر دانشگاه کلمبیا از کسانی که در چادر‌ها هستند می‌خواهد «داوطلبانه متفرق شوند» و این دانشگاه «در حال مشورت با گروه وسیع‌تری در جامعه برای بررسی گزینه‌های داخلی جایگزین برای پایان دادن به این بحران در اسرع وقت هستند».

دانشگاه کلمبیا قاطعانه اعلام کرد: روابط خود با اسرائیل که شکایت اصلی معترضان بوده است را قطع نخواهد کرد، اما به عنوان بخشی از گفتگوها، دانشجویان پیشنهاد کردند تا یک جدول زمانی سریع برای بررسی پیشنهاد‌های جدید دانشجویان توسط کمیته مشورتی سرمایه گذاری اجتماعی ایجاد شود.

این کمیته به مسائل توقف سرمایه گذاری و رابطه رسیدگی می‌کند. دانشگاه کلمبیا همچنین پیشنهاد داد که "فرآیندی را برای دانشجویان منتشر کند تا بتوانند به فهرست سرمایه گذاری مستقیم کلمبیا دسترسی داشته باشند و تعداد دفعات به روز رسانی این لیست دارایی‌ها را افزایش دهد. " / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده