راهکارهای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه-راهبرد معاصر
محمدعلی بصیری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

راهکارهای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

محمدعلی بصیری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه لازم است دولت‌ها از ابزارهای مختلف برای متوقف کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کنند، گفت: کشورها با فشار دیپلماتیک و استفاده از ابزارهای اقتصادی، نظامی، تجاری و حقوق بین‌الملل می‌توانند به رژیم صهیونیستی دیکته کنند به جنایت‌هایش علیه مردم مظلوم فلسطین پایان دهد.
محمدعلی بصیری؛ تحلیلگر مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۱۴۵۵

راهکارهای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در ادامه واکنش‌ها به قتل عام غیرنظامیان فلسطینی در غزه شیلی سفیر خود در تل آویو را به نشانه اعتراض فراخواند. کلمبیا نیز تهدید کرد، اگر قتل عام مردم مظلوم غزه ادامه داشته باشد، سفیرش در تل آویو آنجا نخواهد ماند.


در بُعد محکومیت ها، نخست وزیر اسکاتلند گفت: آنچه در اردوگاه جبالیا اتفاق افتاد، به بازی گرفتن جان غیرنظامیان بود و باید به شدت محکوم شود. نباید اجازه داد کودکان بیشتری کشته شوند و باید هرچه سریع‌تر آتش بس اعلام شود.

بسیاری از کشورهای دنیا در برابر رژیم صهیونیستی موضع گرفته اند، به همین دلیل می توان راه های مختلف تحمیل فشار به صهیونیست ها را مرور و کشورهای مختلف از این راه ها استفاده کنند


محمدعلی بصیری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل  درباره فراخواندن سفیران برخی کشورها اعم از شیلی و کلمبیا و استفاده از راهکارهای مختلف برای توقف نسل کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی به «راهبرد معاصر» گفت: مردم جهان به عینه شاهد نسل کشی و کشتار دسته جمعی فلسطینیان به وسیله رژیم صهیونیستی هستند؛ رژیمی که بارها و بارها قوانین حقوق بشر را نقض کرده است و در روابط بین الملل به هیچ چیزی غیر از آنچه خود می خواهد، پایبند نیست.


وی با بیان اینکه لازم است دولت ها از ابزارهای مختلف برای توقف جنایت های رژیم صهیونیستی استفاده کنند، افزود: کشورهای دنیا از ابزارهای مختلفی برای کنترل و درنهایت عقب نشینی رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی می توانند استفاده کنند؛ به ویژه کشورهایی که با تل آویو مراودات سیاسی یا اقتصادی دارند، به واسطه استفاده از این ابزارها می توانند باعث توقف بمباران غزه شوند.


عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در برابر رژیم صهیونیستی موضع گرفته اند، به همین دلیل می توان راه های مختلف تحمیل فشار به صهیونیست ها را مرور و کشورهای مختلف از این راه ها استفاده کنند که یکی از راه ها قطع کمک های نظامی است.


بصیری گفت: در صورت متوقف نشدن حملات رژیم صهیونیستی به غزه کشورهای مختلف می توانند با ارسال تسلیحات نظامی، آموزش گروه های جهادی و کمک های مستشاری نیروی بازدارنده قوی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.


تحلیلگر مسائل بین‌الملل  درباره سایر راه های تحمیل فشار بر صهیونیست ها گفت: راهکار دیگر استفاده از ابزارهای سازمان های بین المللی است، به عنوان نمونه قطعنامه های مختلف که البته متأسفانه به وسیله آمریکا وتو می شود. سایر دولت ها با همگرایی باید در برابر رژیم صهیونیستی وآمریکا بایستند و فشار را بر دولت آمریکا به عنوان حامی صهیونیست ها بیشتر کنند.


بصیری توضیح داد: یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید و اثرگذار استفاده از رسانه است. خوشبختانه رسانه های حامی صهیونیست ها دیگر نمی توانند برای رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی و اخبار جعلی منتشر کنند. جنایت علیه مردم غزه به قدری وحشتناک است که رسانه های حامی صهیونیست ها نیز تاب سرپوش گذاشتن بر آنها را ندارند.


وی افزود: امروز رسانه های حامی مردم فلسطین گوی سبقت را از جریان های معاند ربوده و توانسته اند افکار عمومی را علیه رژیم صهیونیستی بسیح کنند، به گونه ای که شاهدیم راهپیمایی های گسترده ای در جهان علیه رژیم صهیونیستی شکل می گیرد که بی سابقه و مرهون تلاش رسانه ها برای دیدن فجایعی است که مسبب آن اشغالگران صهیونیست هستند.

  
کارشناس سیاست خارجی درباره سایر ابزارهای بین المللی گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید علیه رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی طرح دعوی کیفری کنند تا به این وسیله افکار عمومی جهان نسبت به نسل کشی و غاصب بودن صهیونیست ها در سرزمین فلسطین بیش از پیش آگاه شوند.

خوشبختانه رسانه های حامی صهیونیست ها دیگر نمی توانند برای رژیم صهیونیستی مظلوم نمایی و اخبار جعلی منتشر کنند


عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: ابزار دیگری که برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی تأکید می شود، استفاده از دیپلماسی و روابط دوجانبه کشورهاست، به این معنا که علاوه بر ملاقات های وزیران امور خارجه کشورها، می توان برای تبیین هر چه بهتر جنایت های رژیم صهیونیستی و درخواست توقف حملات از سوی کشورهای مختلف، با فراخواندن سفیران، رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرد.


بصیری گفت: کشورهای مختلف به وسیله سفیرانشان به رژیم صهیونیستی هشدار دهند می توانند از ابزار اقتصادی، نظامی، تجاری و حقوق بین الملل علیه جنایت های رژیم غاصب استفاده کنند تا درنهایت تل آویو تسلیم شود.


کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: فراخواندن سفیران و قطع رابطه ضربه سختی به رژیم صهیونیستی وارد می کند. امیدواریم کشورها با این راهبرد بتوانند علاوه بر همکاری نکردن با رژیم غاصب، قراردادهای تجاری با این رژیم را لغو کنند تا هزینه های بسیاری به بورس تل آویو و سرمایه گذاری های خارجی در رژیم صهیونیستی وارد شود. 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار