لاوروف: هیچ مذاکره زیرزمینی درباره اوکراین انجام نمی‌دهیم-راهبرد معاصر

لاوروف: هیچ مذاکره زیرزمینی درباره اوکراین انجام نمی‌دهیم

وزیر خارجه روسیه امروز پس از مذاکره با همتای بلاروسی خود در مینسک گفت: هیچ مذاکره زیرزمینی درباره اوکراین انجام نمی‌دهیم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۹۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه و پس از دیدار و مذاکره با همتای بلاروسی خود در مینسک در سخنانی خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: اکثریت قریب به اتفاق گام‌های غرب از آغاز عملیات ویژه در راستای اولتیماتوم به روسیه در همه جهات از جمله در اوکراین انجام شده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو هیچ مذاکره زیرزمینی در مورد وضعیت اوکراین انجام نمی‌دهد، هیچ درخواستی از روسیه در مورد دومین کنفرانس حل و فصل اوکراین تا کنون وجود نداشته است. غرب مذاکرات بر اساس چارچوب‌های عادلانه را رد می‌کند و رئیس جمهور اوکراین هم از انجام مذاکرات خودداری می‌کند.

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: پیشنهادات صلح پوتین نتیجه تحلیل هوشیارانه و سازنده وی از واقعیت‌های کنونی است. مسکو و مینسک همکاری‌ها را در زمینه نظامی- فنی تقویت خواهند کرد. ما از شرکای بلاروسی خود برای پیوستن به سازمان شانگهای حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ابتکار نظام امنیتی اوراسیا مربوط به همه کشور‌های این منطقه است. روسیه هر کاری انجام می‌دهد تا از کشاندن هرچه بیشتر کشور‌ها به درگیری در غرب آسیا جلوگیری شود. / اسپوتنیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار