تاکید بر دیپلماسی هسته‌ای با ایران در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱-راهبرد معاصر

تاکید بر دیپلماسی هسته‌ای با ایران در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱

نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در این نشست بر دیپلماسی هسته‌ای با ایران تاکید کردند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۹۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، تسهیل اجرای این قطعنامه توسط مالت را ستایش و خواستار احیای دیپلماسی هسته‌ای با ایران شد.

او در عین حال با تکرار ادعا‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اقدامات ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌توان از رویداد‌های منطقه‌ای جدا کرد.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین مدعی عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از آن ابراز تاسف کرد.

نماینده اتحادیه اروپا "از عدم تداوم اطلاعات" با توجه به عدم همکاری ایران، به "پیامد‌های منفی" اعمال تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام اشاره و اذعان کرد که این تحریم‌ها مانع پیشرفت ایران نشده است.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین خواهان احیای دیپلماسی هسته‌ای شد و با توافق تسلیحاتی میان روسیه و ایران به دلیل جنگ اوکراین مخالفت کرد.

«رابرت وود» سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، ایران را به انجام اقدامات عمدی جهت جلوگیری از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای نظارت بر فعالیت هسته‌ای ایران که هیچ هدف غیرنظامی ندارد، متهم کرد.

نماینده آمریکا همچنین اعلام کرد که آمریکا متعهد به انجام همه کار‌ها و اقدامات لازم جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد بود. این دیپلمات آمریکایی همچنین خواهان اتحاد شورای امنیت سازمان ملل در مواجهه با «فعالیت‌های بی‌پروای ایران» شد.

سفیر و نماینده اکوادور در سازمان ملل نیز در این نشست از علاقه اتحادیه اروپا برای احیای برجام استقبال کرد و خواهان گفتگوی شفاف به عنوان در این مسیر به سمت دستیابی به یک نتیجه مثبت شد. نماینده اکوادور بر استقلال و یکپارچگی تیم‌های تکنیکی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و ساخت مجدد پل‌های ارتباطی جهت اجرای برجام تاکید کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده