در زمان مواجهه با فرد تصادف کرده چه کارهایی انجام دهیم؟-راهبرد معاصر

در زمان مواجهه با فرد تصادف کرده چه کارهایی انجام دهیم؟

هرگونه اشتباه در جا به جایی فرد آسیب دیده در حوادث ترافیکی می‌تواند برای او تبعات سنگینی مانند «فلج کامل» داشته باشد؛ بنابراین دانستن چگونگی برخورد با فرد آسیب دیده در تصادف بسیار مهم و ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۱۱۷

به گزارش راهبرد معاصر. مردم دورش جمع شده‌اند. هرکسی می‌خواهد به نحوی به او کمک کند. یکی می‌گوید: «موتور را از روی پاش بردارید...» یکی دیگر می‌گوید: «بهش دست نزنید؛ زنگ بزنید آمبولانس بیاید...» معمولاً افراد در هنگام مواجهه با تصادف و حوادثی از این دست، تمرکز خود را از دست داده و نمی‌دانند که باید چه واکنشی نشان دهند. گفتنی است که معمولاً در حوادث ترافیکی نواحی سر، مهره‌های گردن و ستون فقرات مصدوم دچار آسیب دیدگی شده و هرگونه اشتباه در جا به جایی این فرد می‌تواند برای او تبعات سنگینی مانند «فلج کامل» داشته باشد.بنابراین دانستن چگونگی برخورد با فرد آسیب دیده در تصادف بسیار مهم و ضروری بوده و می‌تواند منجر به نجات جان یک یا چند نفر شود.


در زمان مواجهه با فرد تصادف کرده چه کارهایی انجام دهیم؟
ابتدا باید از ایمن بودن صحنه تصادف مطمئن شده و پس از بررسی تعداد مصدومان و شرایط جسمی آنها فوراً با اورژانس 115 تماس گرفته شود.  

 

در هنگام تماس باید محل دقیق حادثه، تعداد مصدومین احتمالی، خطرات موجود در صحنه، نحوه آسیب دیدگی و شرح رویداد، صبورانه و با جزئیات برای کارشناسان اورژانس توضیح داده شود. براساس اعلام سازمان اورژانس استان تهران، به هیچ عنوان نباید مصدومین را جا به جا کرد، مگر در مواقعی که صحنه حادثه ایمن نباشد.

 

همچنین باید به مصدومین ساکت توجه ویژه‌ای داشت، زیرا ممکن است به دلیل آسیب شدید بیهوش شده باشند.گفتنی است که اگر نسبت به کمک‌های اوليه بی‌اطلاع هستيد،

 

 عاقلانه ترين كار اين است كه مصدوم را تكان نداده و ممنتظر باشید تا آمبولانس برسد.در حین سفر از توقف و مشاهده صحنه تصادف جداً خودداری كنید؛ زیرا هرلحظه توقف، مساوی با تأخیر در امدادرسانی است و جان و سلامتی مصدومین را به خطر می‌اندازد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده