تظاهرات ضدآمریکایی در پیونگ‌یانگ هم‌زمان با سالگرد جنگ کره-راهبرد معاصر

تظاهرات ضدآمریکایی در پیونگ‌یانگ هم‌زمان با سالگرد جنگ کره

همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ دو کره، جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم کره شمالی با حضور در استادیوم شهر پیونگ‌یانگ شعار‌هایی علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا سر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۲۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ در هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ ۱۹۵۰ کره، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کره شمالی یک گردهمایی بزرگ ضد آمریکایی برگزار کردند.

شبکه دولتی ان اچ کی ژاپن روز چهارشنبه گزارش داد که مردم کره شمالی در سالروز جنگ کره، با حضور در استادیوم مرکزی پایتخت این کشور، شعار‌هایی علیه آمریکا سر دادند.

شهروندان کره شمالی عزم خود را برای تقویت قابلیت‌های هسته‌ای پیونگ یانگ ابراز کردند.

نشریه «رودونگ سینمون» وابسته به حزب کارگر کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمله کارگران و دانشجویان در این تجمع در ورزشگاهی در پیونگ یانگ شرکت کردند.

شرکت کنندگان با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده بود «متجاوزان آمریکایی را که دشمن قسم خورده مردم کره هستند نابود کنید»، در این گردهمایی شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، آمریکا را مقصر این جنگ دانستند و همچنین تاکید کردند که اگر کره شمالی قدرت بیشتری داشت، چنین دشمنی ریشه‌داری پیش نمی‌آمد و «سرزمین مادری ما به خون بی‌گناهان آلوده نمی‌شد.»

گفتنی است که حمایت‌های واشنگتن از سئول، به شدت گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره منجر شده است.

جنگ کره در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد؛ زمانی که تانک‌هایی به رهبری کره شمالی به کره جنوبی حمله کردند. ایالات متحده و ۲۰ کشور متحد دیگر در کنار کره جنوبی زیر پرچم سازمان ملل جنگیدند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده