عدم تمکین به نتیجه انتخابات چه معنایی دارد؟-راهبرد معاصر
جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد اسلامی: تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات در حال توزیع است تذکر ۳۳ نماینده به وزیر آموزش و پرورش درباره جذب نیروهای خرید‌خدماتی شورای نگهبان سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم نیکزاد: رتبه‌بندی معلمان مدیون دولت شهید رئیسی است حیات مقدم: پزشکیان بابت بی‌اخلاقی قائم مقام ستادش عذرخواهی کند آغاز تبلیغات تلویزیونی جلیلی و پزشکیان از فردا/ اولین مناظره در راه است حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از سعید جلیلی ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد فرمانده کل ارتش: خانواده سالم سبب سلامت جامعه می‌شود دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات و ناکامی ضدانقلاب در پروژه ۱۰۰۰ میدان توضیحات کامل نماینده مجلس از مطالبات فرهنگیان تا فرآیند نقل و انتقال معلمان + جزئیات سخنان وزیر آموزش و پرورش در مجلس درباره وضعیت حقوق و رتبه بندی معلمان

عدم تمکین به نتیجه انتخابات چه معنایی دارد؟

سرمایه اجتماعی بالا می‌تواند در عرصه بین المللی به عنوان یک قدرت نرم موقعیت کشور را تقویت کند اما در این بین عدم تمکین به نتیجه انتخابات می‌تواند این معادلات مهم و سرنوشت ساز را بر هم بزند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۲۴۷۴۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مشارکت بالا در انتخابات، بی‌شک قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را برای دشمنان نمایان می‌کند. مشارکت بالا نه تنها نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی دارد بلکه قدرت نرم نظام را افزایش می‌دهد و در واقع حضور حداکثری در انتخابات نشان از اعتماد مردم به نظام سیاسی داشته و این مسئله به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.

 

سرمایه اجتماعی بالا می‌تواند در عرصه بین المللی به عنوان یک قدرت نرم موقعیت کشور را تقویت کند اما در این بین عدم تمکین به نتیجه انتخابات می‌تواند این معادلات مهم و سرنوشت ساز را بر هم بزند و نتیجه عکس بهمراه داشته باشد.

 

 در سال 88 با وجود اینکه بالاترین سطح مشارکت رقم خورد و یک فرصت بزرگ برای نظام در داخل و در عرصه بین المللی فراهم کرده بود، اما جریانی در کشور با راه انداختن ادعای تقلب و عدم پذیرش انتخاب مردم، خسارات بزرگی را به کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... وارد ساخت.

 

این جریان در مقابل نظر و خواست مردم ایستاد و از پذیرش رای اکثریت خودداری کرد که در حقیقت همان دیکتاتوری است.

 

از روزهای گذشته بانیان همان فتنه  با برخی مواضع و اقدامات خود نشان داده اند که در صورت عدم پیروزی نامزد جریانشان در انتخابات احتمال دارد سناریوی سال 88 را تکرار کنند لذا مردم باید هوشیار باشند و نگذارند که شور مشارکت با چنین ادعاهایی از بین رفته و  فضای کشور را ملتهب سازند./ تسنیم

ارسال نظر