زارع‌پور: میانگین سرعت اینترنت کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم پایین است-راهبرد معاصر
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران علت مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟ تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه چه تعداد زائر ایرانی در عربستان حضور دارند؟ ۴ تذکر ضروری درباره "بار حجاج ایرانی" در فرودگاه مدینه سامانه ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان باز شد واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا رصدعملیات بازرسی مقر منافقین درفرانسه به‌طور زنده توسط ایران مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات اعلام زمان انتخاب رشته دانش‌‌آموزان+ جزئیات تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور/ شناسایی اموال مالک کوروش کمپانی جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه UV در کشور هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده‌ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود

زارع‌پور: میانگین سرعت اینترنت کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم پایین است

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، پس از بریدن روبان الکامپ، از غرفه‌های سالن ۳۸، ۳۵ و ۲۷ بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۲۴۷۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس گزارش دیجیاتو، بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ ۱۴۰۳) به‌دلیل هم‌زمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری و آخرین روز‌های کاری دولت سیزدهم، بدون مراسم افتتاحیه و ایراد سخنرانی مسئولان دولتی و خصوصی صنعت فاوا، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ورودی سالن ۳۸ و فقط با بریدن روبان افتتاح شد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، پس از بریدن روبان الکامپ، از غرفه‌های سالن ۳۸، ۳۵ و ۲۷ بازدید کرد. در حاشیه این بازدید، ضمن پاسخ به سؤالات رسانه‌ها، با حضور در غرفه ایرانسل از آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های ارتباطی حوزه شبکه تلفن همراه (۵.۵ G) و فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها (FTTx) رونمایی کرد.

زارع‌پور در بازدید از غرفه ایرانسل گفت: «فناوری فیبر نوری که اکنون در کشورمان درحال توسعه است و امیدواریم در یکی دو سال آینده امکان استفاده از آن برای همه مردم ایران فراهم شود، سرعتی نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد داشت.»

زارع‌پور: میانگین سرعت اینترنت کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم پایین است

او تصریح کرد: «فناوری قبلی که در کشور مورداستفاده قرار می‎‌گرفت، VDSL با سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه بود. اما به‌زودی شاهد نسل جدید اینترنت بر بستر فیبر نوری خواهیم بود.»

وزیر ارتباطات افزود: «در دوره گذشته، نسل پنج هم مانند نسل پنج‌ونیم نمایشی بود و کسی از آن استفاده عمومی نمی‌کرد. اما هم‌اکنون در تهران بسیاری از موقعیت‌های مکانی تحت پوشش ۵ G قرار گرفته است.»
او تأکید کرد: «بیش از ۲۰۰۰ سایت نسل پنجم راه‌اندازی کرده‌ایم درحالی‌که ابتدای دولت حدود ۱۰ سایت موجود بود.»

زارع‌پور همچنین با انتقاد از مقایسه‎ وضعیت اینترنت ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، گفت: «هیچ جای کره زمین اینترنت با سرعت ۶ و ۷ گیگ برای استفاده مردم نداریم و میانگین سرعت در این کشور‌ها پایین است.»

او افزود: «درحال‌حاضر، ۸ میلیون خانوار تحت پوشش پروژه فیبر نوری هستند و امیدواریم این پروژه در دولت بعد هم تداوم پیدا کند. البته در برنامه هفتم توسعه که هفته پیش ابلاغ شد، تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند.»

پس‌ازآن، وزیر ارتباطات و امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از غرفه «همراه اول» بازدید کردند و با آخرین سرویس‌های این اپراتور آشنا شدند. همراه اول با شعار اتصال به آینده هوشمند جدیدترین دستاورد‌های فنی و سرویس‌های دیجیتال خودش را با محوریت فناوری ۵ G معرفی کرده است.

وزیر ارتباطات در این بازدید با اشاره به اقدامات دولت در زمینه توسعه هوش مصنوعی گفت: «یکی از بند‌های قانون برنامه هفتم که ظرفیت خوبی برای شرکت‌ها و بخش خصوصی فراهم می‌کند، این است که همه دستگاه‌های دولتی در قانون مکلف شده‌اند تا پایان سال اول برنامه هفتم توسعه، برنامه استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای بهره‌وری و افزایش کارایی بخش خودشان را اعلام کنند.»

زارع‌پور همچنین در حاشیه بازدید از غرفه سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال فعالان رمزارز گفت: «دولت سیزدهم مقدمات قانونمندکردن بازار رمزارز را فراهم کرده و در قانون جدید بانک مرکزی، رمزارز و رمز دارایی به رسمیت شناخته شده است.»

او افزود: «در قانون برنامه هفتم توسعه نیز دارایی‌‎های دیجیتال به رسمیت شناخته شده و به‌طورکلی حرکت مجموعه دولت به‌سمتی است که بتوان از ظرفیت‌‎های بازار رمزارز استفاده کرد.» / خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده