استولتنبرگ: آمریکا با هر رئیس جمهوری، از ناتو و اوکراین حمایت می‌کند-راهبرد معاصر

استولتنبرگ: آمریکا با هر رئیس جمهوری، از ناتو و اوکراین حمایت می‌کند

دبیرکل ناتو روز دوشنبه اطمینان داد که جدای از اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه کسی پیروز شود، حمایت واشنگتن از این ائتلاف نظامی و اوکراین ادامه می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۲۴۷۸۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به تداوم حمایت آمریکا از این ائتلاف نظامی و اوکراین اطمینان داد.استولتنبرگ در مصاحبه روزنامه ژاپنی «یومیوری» ابراز اطمینان کرد که آمریکا بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال، متحد ناتو و اوکراین باقی خواهد ماند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری - که منتقد ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین برای طولانی کردن جنگ با روسیه است - گفت که حمایت دو حزبی قوی از کی‌یف در واشنگتن وجود دارد.دبیرکل ناتو توضیح داد: «حمایت قوی دو حزبی از اوکراین در آمریکا وجود دارد. هر کس به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، آمریکا به عنوان متحد قوی ناتو باقی خواهد ماند».

 

یومیوری در ادامه به نقل از استولتنبرگ نوشت که ناتو می‌تواند نقش برجسته‌تری در هماهنگی آموزش نظامی اوکراین و حمل تجهیزات ایفا کند، که به معنای سناریوی احتمالی کاهش حمایت‌های آمریکا است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده