مصوبه مالیاتی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام-راهبرد معاصر

مصوبه مالیاتی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

وزیر اقتصاد گفت: با مصوبه جدید دولت، مودیان مالیاتی بخش‌های مختلف می‌تواند انتخاب کنند بخشی از مالیات پرداختی‌شان صرف تکمیل کدام پروژه نیمه‌تمام استان‌شان بشود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هفته جاری هیئت دولت اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 را که بعد از 16 سال نیازمند اصلاح جدی در موضوع شرکت‌داری دستگاه‌ها بود، اصلاح و برخی فرآیندهای خصوصی‌سازی و اهلیّت مراحل خریداران را مصوب کرد.

 

وی افزود: هیئت دولت با نشان‌دار کردن برخی وصولی‌های مالیاتی کشور به نفع پروژه‌های نیمه‌تمام همان استان‌ها موافقت کرد و مودیان مالیاتی بخش‌های مختلف می‌توانند انتخاب کنند بخشی از مالیات پرداختی‌شان صرف تکمیل کدام پروژه نیمه‌تمام استان‌شان بشود.

 

وزیر اقتصاد عنوان کرد: مصوبه سوم هیئت دولت هم در هفته جاری مربوط به افزایش حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است که بعد از چندین سال صورت گرفت؛ به‌نحوی که مجموع سرمایه‌ پایه‌ای که برای شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه اشخاص هست به 900 میلیارد تومان در شرکت‌های بیمه‌ای حوزه اموال و مسئولیت به هزار و 100 میلیارد تومان و شرکت‌هایی که به شکل مختلف هم اشخاص و هم اموال و مسئولیت را انجام می‌دهد هزار و 400 میلیارد تومان و شرکت‌های بیمه‌ اتکایی حداقل سرمایه آنها باید هزار و 500 میلیارد تومان باشد.

 

خاندوزی در ادامه‌ی سخنان خود با توجه به برخی اظهارنظرها در مناظره‌های انتخاباتی درخصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: همه اذعان دارند که وضعیت متوسط رشد تولید ناخالص با نفت نسبت به سال‌های گذشته بهتر است. متوسط رشد تولید ناخالص بدون نفت به قیمت پایه در کل دولت یازدهم نرخ رشد 1.3 درصد بود، در کل دولت دوازدهم 1.7 درصد و متوسط این رشد از سال 1391 تا 1399 به 1.2 درصد رسید.

 

وی ادامه داد: این عدد طی سال 1381 تا 1399 به 3.5 درصد متوسط در سال رسید. این عدد در دوره سه ساله آیت‌الله رئیسی به چهار درصد افزایش یافت. هم‌چنین متوسط رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم منفی 4.3 درصد، در دولت دوازدهم منفی 4.1 درصد بود. در کل دهه 1390 منفی 7 درصد و طی دهه 1380 تا 1390 منفی سه دهم درصد و در دولت رئیسی مثبت 6.4 درصد بود. متوسط رشد نقدینگی طی 25 سال گذشته حدود 25 درصد است. این عدد در اسفند 1402 و فروردین 1403 به کمی بیشتر از 24 درصد کاهش یافت. به این ترتیب عملکرد شاخص‌های اقتصادی در دولت شهید رئیسی به نسبت دو دهه گذشته و دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهتر بوده است. شخصیت‌های منصف تیم‌های اقتصادی رقیب نیز به این مسئله اذعان دارند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده