تعهد رئیس جمهور چین به دفاع از تمامیت ارضی تاجیکستان-راهبرد معاصر
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا شرکت می‌کند وزیر خارجه ایران وارد لبنان شد واکنش تهران به اتهام استفاده ایران از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات آمریکا «زاهی عوفی» از فرماندهان حماس در بمباران طولکرم به شهادت رسید شمار قربانیان طوفان «هلن» در آمریکا به ۲۰۰ نفر رسید واکنش پنتاگون درباره احتمال پاسخ اسرائیل به ایران سی‌ان‌ان: موشک‌های ایران به آشیانه‌های پایگاه نواتیم اصابت کردند بمباران شدید بیروت از سوی صهیونیست‌ها | هاشم صفی الدین هدف حمله بوده حمله جنگنده‌های صهیونیست به جنوب لبنان حمله آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

تعهد رئیس جمهور چین به دفاع از تمامیت ارضی تاجیکستان

رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد پکن از تمامیت ارضی دوشنبه قاطعانه حمایت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۴۸۳۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که پکن از تمامیت ارضی دوشنبه، پایتخت تاجیکستان قاطعانه حمایت می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی روز جمعه در سفر به دوشنبه پایتخت تاجیکستان در دیدار با رحمان اظهار کرد: چین به تقویت همکاری دوستانه و روابط متقابل سودمند با تاجیکستان ادامه خواهد داد و از تلاش‌های این کشور برای حفاظت از استقلال ملی و حاکمیت و تمامیت ارضی خود قاطعانه حمایت می‌کند.

 

وی همچنین بدون اشاره به نام بازیگر یا کشور خاصی تاکید کرد: چین با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی تاجیکستان به هر بهانه به شدت مخالف است.

 

رئیس جمهور چین افزود: اعتماد سیاسی متقابل ۲ کشور به دلیل تلاش‌های طرفین همواره عمیق‌تر شده است. چین، فارغ از تحولات بین‌المللی، همیشه دوست قابل اعتماد، برادر نزدیک و شریک معتمد تاجیکستان خواهد بود.

 

رحمان و شی همچنین از ارتقای مناسبات دیپلماتیک ۲ طرف سخن گفتند. علاوه بر این، شی به رحمان نشان دوستی اعطا کرد. این نشان به شخصیت‌هایی اعطا می‌شود که روابط با چین را ارتقا داده‌اند.

 

شی پیشتر در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ به تاجیکستان سفر کرده بود. چین تلاش کرده است مناسبات دیپلماتیک خود را با کشور‌های آسیای مرکزی تقویت کند.شی پیش از سفر به تاجیکستان، برای حضور در نشست سران کشور‌های عضو سازمان شانگهای به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده بود.

 

رئیس جمهور چین در سخنان خود در این نشست تاکید کرد: ما باید دست به دست هم داده و در مقابل دخالت خارجی مقاومت کرده، از یکدیگر قاطعانه حمایت کنیم، کنترل کامل آینده و سرنوشت کشور‌های خود و صلح و توسعه منطقه را در دستان خود بگیریم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار